Gå til innhold

Fikse ujevn rygg?


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

er one arm dumbell rows en bra vei å få fikse skjevheten på? kjører 8-12 på venstresia så gjør jeg det samme på høyresia.

Tar det lang tid før jeg ser at begge sidene er like store?

Ja, kjør den svake/ujevne delen først også kjører du like mange på den andre delen/siden.

Om det tar lang tid? Det er jo litt opp til kostholdet ditt og livsstilen din ellers :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjør den svake/ujevne delen først også kjører du like mange på den andre delen/siden.

Om det tar lang tid? Det er jo litt opp til kostholdet ditt og livsstilen din ellers :p

Får i meg det jeg trenger + litt mer. og hva mener du med livstil?

Idag kjørte jeg 3 sets med dumbell rows 8-12 reps. først på venstresia, så på høyre.

burde jeg kjøre med mer vekt på venstresia? eller lik vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor lenge du har trent men det er som regel en grunn til at det er skeivhet, ikke fokuser og tren mer på venstre enn høyre feks, tren likt. Greit å finne ut hvorfor det er skeivt, kan ha sammenheng med om du har andre problemer feks, hvis du har/har hatt div skader/problemer tidligere så kan det være grunnen, da anbefaler jeg deg å la en naprapat eller flink fysio til å ta en titt. Kroppen har en finurlig måte å kompensere for skader og da kan skeivhet oppstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lenge du har trent men det er som regel en grunn til at det er skeivhet, ikke fokuser og tren mer på venstre enn høyre feks, tren likt. Greit å finne ut hvorfor det er skeivt, kan ha sammenheng med om du har andre problemer feks, hvis du har/har hatt div skader/problemer tidligere så kan det være grunnen, da anbefaler jeg deg å la en naprapat eller flink fysio til å ta en titt. Kroppen har en finurlig måte å kompensere for skader og da kan skeivhet oppstå.

Har da trent av og på i 1,5 år. med kroppsvekt.

bare trent ca 2 måneder intenst.

eneste smertene jeg har hatt da er en liten start på senebetennelse og småsmerter i korsrygg sjelden.

det er først denne uka jeg har sett at det har blitt skeivt.

burde jeg fortsatt søke opp en fysio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si da det kan hende det jevner seg ut, jeg har i allefall erfart den harde måten og angrer fælt på at jeg aldri dro tidligere til en som har peiling. Tipset mitt er hvis det ikke ruinerer deg så ta deg en tur, skader ikke. Sjangsene for at det retter seg opp er store får vi håpe=) Er mange som opplever ujevnheter i starten men det blir bra med tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med l0ft.

Jeg kan se for meg at smertene i korsryggen kan ha en sammenheng..

Det jeg mener med livvstil er om du feks sover 3 timer om natta og jobber 10 timer hverdag og stresser med unger til og fra barnehage, fotballtrening, venner, kjøring og spiser sukker og loff og drikker deg drita annenhverdag eller om du sover 7-10 timer hver natt, lever uten mye stress og spiser/drikker/lever fornuftig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med l0ft.

Jeg kan se for meg at smertene i korsryggen kan ha en sammenheng..

Det jeg mener med livvstil er om du feks sover 3 timer om natta og jobber 10 timer hverdag og stresser med unger til og fra barnehage, fotballtrening, venner, kjøring og spiser sukker og loff og drikker deg drita annenhverdag eller om du sover 7-10 timer hver natt, lever uten mye stress og spiser/drikker/lever fornuftig..

15 år, sunn kost og rundt 8 timer søvn. unger og kone er vel noen år før jeg begynner å tenke på det. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si da det kan hende det jevner seg ut, jeg har i allefall erfart den harde måten og angrer fælt på at jeg aldri dro tidligere til en som har peiling. Tipset mitt er hvis det ikke ruinerer deg så ta deg en tur, skader ikke. Sjangsene for at det retter seg opp er store får vi håpe=) Er mange som opplever ujevnheter i starten men det blir bra med tid.

Smertene i korsryggen er mer lik en låsning. eller at jeg har vridd kroppen litt feil når jeg f.eks har gjort mageøvelser eller sport. er ikke noe langvarig, MAX opp til 1 uke. med mindre smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene i korsryggen er mer lik en låsning. eller at jeg har vridd kroppen litt feil når jeg f.eks har gjort mageøvelser eller sport. er ikke noe langvarig, MAX opp til 1 uke. med mindre smerter.

Forhør deg litt rundt og velg en fysio (om det er flere å velge mellom i Mo) og ta deg en time, bare ikke la han melke deg for penger som enkelte åler gjør :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forhør deg litt rundt og velg en fysio (om det er flere å velge mellom i Mo) og ta deg en time, bare ikke la han melke deg for penger som enkelte åler gjør :s

Lar det gå enn måned så får vi se om det har begynt å rette seg. visst ikke, tar jeg en tur til fysio og får sjekket hva som kan være feil :) Takk for supergode svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...