Gå til innhold

Styrketrening for ungdom?


HannaC

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Nå trenger jeg litt hjelp her. Har en søster som straks blir 15 år. Hun har etter min mening en flott kropp, men ønsker selvfølgelig å slanke seg. Dette skal hun gjøre ved å ikke spise noe høres det ut som.

Jeg har prøvd å fraråde henne dette, og prøver på best mulig måte å forklare viktigheten av mat, riktig mat, og at dette er noe en skal klare å holde på med resten av livet, og ikke bare i en kort periode. Men har vært der selv, og vet at man må prøve å feile litt, og at det skjer mye i 14-16 års alderen.

I dag kom hun alikevel og spurte meg om jeg ikke kunne vise henne noen gode styrkeøvelser, og det sa jeg jo såklart at jeg kunne. Men hva vil være best for en 15 åring? Trening med egen kroppvekt vil jeg anta at er det beste. Har dere noen gode forslag til opplegg, eventuellt en sunn måte å nærme seg dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe problem å trene med vekter fra 15 års alderen. Jeg begynte selv på den aldern og jeg ønsker egentlig bare at jeg ble semiseriøs enda tidligere. Så et helkroppsprogram er nok det beste i starten som feks ryp eller så kan du se igjennom Styrkeseksjonen på nettsiden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsvekt og Baseøvelser med fokus på teknikk ville jeg si er alfa. basert på forskning og egenerfaring.

Bevistgjøring rundt trening og baseøvelser og prinsipper om hvilke muskler som skal trenes først samt kule øvelser som utfordrer styrken i form av kroppsvekt er opplegg jeg har hatt god erfaring med personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsvekt og Baseøvelser med fokus på teknikk ville jeg si er alfa. basert på forskning og egenerfaring.

Bevistgjøring rundt trening og baseøvelser og prinsipper om hvilke muskler som skal trenes først samt kule øvelser som utfordrer styrken i form av kroppsvekt er opplegg jeg har hatt god erfaring med personlig.

Har du noen spesielle øvelser du kan anbefale her og nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...