Gå til innhold

redusere kalorier når man ikke har tid til trening


bama

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette var rett del av forumet å spørre, men here goes. Jeg trener vanligvis mye, 7-12 økter per uke. 1-1,5 timer hver gang. Styrketrening, kondisjon og yoga.

Jeg er småbarnsmor og student og har nå til tider 12-timers dager på skolen. I helgene blir det også en del studier, resten av tiden går til barnet mitt og min kjæreste. Jeg er så aktiv jeg klarer, men dessverre har ikke døgnet nok timer de ukene det er som verst.

Jeg prøve å gå ned 2-5 kg og redusere fettprosenten og må derfor gå i underskudd på kaloriene. Jeg er normalvektig, men føler likevel jeg har for mye. De dagene jeg ikke rekke å trene så mye som ønsket. Kan jeg da heller redusere kaloriene med 200 til 600 kcal for å kompensere for treningen som uteblir?

Til vanlig spiser jeg ca 1400-1600 kcal per dag.

Jeg vurderer nå å kutte ned på kaloriene en del enkelte dager og enkelte dager ikke, slik at jeg ligger rundt 1100 kcal i gjennomsnitt de dagene/ukene jeg ikke rekke å trene like mye. Den siste uken har jeg i tillegg vært syk. De gangene jeg har prøvd med på trening har jeg blitt dårligere igjen. Så den siste uken har jeg gått lange gåturer med 120-140 i puls, samt en til to baseøvelser på ben, rygg, bryst og armer en gang.

Jeg er redd for å miste muskler og ikke fett, hvordan unngår man dette best mulig når man sliter med å balansere jobb, studier, sykdom og barn? Eksamenstiden nærmere seg med store skritt og jeg synes det er leit å ikke kunne prioritere en til to timer med trening hver dag lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri orket å trene så masse, spise så lite og ha så lange dager med skole, jobb, mann og barn.

Og, jeg bare tenker høyt her, kan det ha en sammenheng med sykdom og at du ikke blir frisk ifh til matinntaket. 1400-1600 kcal er jo svært lite for en person som trener så mye som du gjør.