Gå til innhold

alternativ til cc og kesam


bama

Anbefalte innlegg

Jeg har mulig melkeallergi og skal nå de neste 2-4 ukene holde meg unna melkeprodukter. Jeg lever jo på cottage cheese og mager kesam. Å spise rent kjøtt/fisk til lunsj, middag og kvelds blir litt mye synes jeg...

Hva i all verden kan jeg bytte disse mot? Jeg har jo blitt redd å brød og spiser dette sjeldent. Salat går det mye av, også til middag. Må jeg bare innfinne meg med at det er kyllingfilet/svinefilet, kyllingkjøttdeig/karbonadedeig og laks jeg skal leve på de neste ukene, til alle måltidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fra Mølleren har innholdet: sammalt rug, hvetekli, linfrø, solsikkekjerner, eggehvitepulver, hvedemiddel, sesamfrø, bokhvete, hirse, store havregryn, melkeprotein og psylliumffrøskall.

Så det utgår vel uansett, siden det er melkeprotein?

Plutselig var det vanskelig å komme opp med hva en kan spise. Jeg spiser jo melkeprodukter ofte..*gruble*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på det fra Mølleren, men har ikke funnet det enda, så takk for infoen :-) Jeg spiser melkeprodukter til hvert eneste måltid så å si. Alltid litt cc eller mager kesam liksom...Håper virkelig jeg ikke har det, men den tid den sorg. Nesten så jeg ikke ønsker å bli bedre nå når jeg kutter ut alt av melkeprodukter ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Men lavkarbo regnes vel under 100 karbo, gjerne under 70 gram karbohydrater?

Nja. Hvis du holder deg til under 70 g kh til dagen slipper du å tenke på at du må redusere fettinntaket. Går du over 70 g kh må du ha lavere fettinntak. Men hvis jeg ikke husker heelt feil så er alt opp til 150 g kh lavkarbo.

Men jeg pleier å si at jeg spiser det som passer meg, jeg teller ikke kh, men jeg spiser lite ifh til normalen. Det gjør definitivt du også!

Og jeg tror, bare for å gjøre ting enkelt..at du bare "må" spise litt mye kjøttmåltider fremover. Jeg ser at det ikke frister så mye, men jeg klarer ikke å komme opp med gode forslag. Alt jeg kommer på som ikke inneholder masse kh inneholder det du ikke kan spise :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved melkeallergi er det enten laktosen eller kaseinet (melkeproteinet) man reagerer på (eller begge deler). Det virker som du er i en utredningsfase, eller?

Jeg dro i hvert fall på butikken for å sjekke ut for deg, og de har ulike alternativer som du kanskje kan bruke:

Soyayoghurt naturell:

[ATTACH]312[/ATTACH]

Og hvis du skulle ønske deg ost, smøreost, kremfløte eller matfløte, så hadde de det også.

[ATTACH]310[/ATTACH]

[ATTACH]311[/ATTACH]

Håper det var til hjelp:)

post-36-14440823080233_thumb.jpg

post-36-14440823080684_thumb.jpg

post-36-14440823081046_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved melkeallergi er det enten laktosen eller kaseinet (melkeproteinet) man reagerer på (eller begge deler). Det virker som du er i en utredningsfase, eller?

Jeg dro i hvert fall på butikken for å sjekke ut for deg, og de har ulike alternativer som du kanskje kan bruke:

Soyayoghurt naturell:

[ATTACH]312[/ATTACH]

Og hvis du skulle ønske deg ost, smøreost, kremfløte eller matfløte, så hadde de det også.

[ATTACH]310[/ATTACH]

[ATTACH]311[/ATTACH]

Håper det var til hjelp:)

Oi, takk for kjempegode tips, disse må undersøkes nærmere :) Tviler på at disse har så mye protein som cc og kesam. Men innimellom kan vel disse også brukes.

Ja, jeg er under utredning. Tror ikke jeg har melkeallergi, men virker som jeg får utrolig uren hud av det...

Egg?

Brukes flittig fra før av, men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...