Jump to content

Recommended Posts

Hei!

Kan noen bedømme teknikken min? Har slitt med knebøy en stund nå, og den har vel stagnert siden september i fjor.

Som dere ser så er ikke jeg sterk i denne øvelsen, synes de 40 kiloene på videoen var ganske tunge. 

Tar imot alle tips! Har dessverre ikke videoer fra andre vinkler akkurat nå.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Synes teknikken ser rimelig grei ut. Rumpa kommer opp litt tidlig, men ikke så det er noe problem. Her kan du tenke på å rette opp ryggen når du skal opp fra bunnposisjon og ikke at du skal reise deg opp.

Du har fin dybde, og ikke noe "vepsetalje." 

Du kan ha fordel av å veksle mellom frontbøy og knebøy annen hver gang. Da begynner du med lavere vekt i frontbøy.

Opplever du noe smerter etter trening?

Hvor høy er du, og hva veier du?

Hvor ofte trener du bøy?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, PaulM skrev:

Synes teknikken ser rimelig grei ut. Rumpa kommer opp litt tidlig, men ikke så det er noe problem. Her kan du tenke på å rette opp ryggen når du skal opp fra bunnposisjon og ikke at du skal reise deg opp.

Du har fin dybde, og ikke noe "vepsetalje." 

Du kan ha fordel av å veksle mellom frontbøy og knebøy annen hver gang. Da begynner du med lavere vekt i frontbøy.

Opplever du noe smerter etter trening?

Hvor høy er du, og hva veier du?

Hvor ofte trener du bøy?

 

Takk for respons!

Har ikke sett til noen smerter. Er ca. 165 og veier ca 50 kg. Begynte på dietmar mengdeprogram for to uker siden, så trener bøy 3 ganger i uken🙂 Veksler mellom high bar og low bar knebøy ettersom at dette står i programmet.

Så nå trener jeg mest for å bygge masse, og håper at progresjonen vil bli bedre når jeg starter på styrkeprogram etter mengdetreningsprogrammet🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Høyde/vekt bekrefter at du er en slank jente. 40lg x6 er slett ikke verst for en nett jente!

Dersom du skal bygge masse må du legge til en del på kostholdet, f.eks 300-500 kcal/dag. Egg og helmelk er gode matvarer.

Bøy er egentlig ikke ideell for å bygge masse på grunn av faren for å skade seg dersom du trener til fail.

Du kan godt heve sikkerhetsarmene i buret et hakk slik at du enkelt kan sette vekten nedpå ved fail.

Du kan godt avslutte bøy med et sett utfall hvor du "grinder" ut siste repetisjonen. Hvis du holder en kettlebell og har står på en stepkasse får du ekstra belastning. Utspark med strikk i forskjellige retninger er også godt for bygging.

Lykke til!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutter siden, PaulM skrev:

Høyde/vekt bekrefter at du er en slank jente. 40lg x6 er slett ikke verst for en nett jente!

Dersom du skal bygge masse må du legge til en del på kostholdet, f.eks 300-500 kcal/dag. Egg og helmelk er gode matvarer.

Bøy er egentlig ikke ideell for å bygge masse på grunn av faren for å skade seg dersom du trener til fail.

Du kan godt avslutte bøy med et sett utfall hvor du "grinder" ut siste repetisjonen. Hvis du holder en kettlebell og har står på en stepkasse får du ekstra belastning. Utspark med strikk i forskjellige retninger er også godt for bygging.

Lykke til!

 

Tusen takk for råd og tips! Setter pris på det😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...