Gå til innhold

Trenger innspill for et bedre program


Warren

Anbefalte innlegg

Hei. 

Trener når jeg kan, men sjeldent mer enn 3-4 ganger i uka. For øyeblikket har jeg et veldig selv komponert program der jeg har dag 1 og dag 2 som ruller.

Dag 1: oppvarming: Roing på ergometer 20 minutter. Ca. 4600-5000 m, 230 kcal ish. 

Benk, bicep curls, nedtrekk, leg raise, dips, hangups, situps, planke, + div. mageøvelser 

Dag 2: oppvarming: Roing på ergometer 20 minutter. Ca. 4600-5000 m, 230 kcal ish. 

Knebøy, chins, roing, tricep pulldowns, lunges, extension og press 

Fikk høre at det var helt håpløst, så tenkte bare å høre her hvordan det burde settes sammen. Kommer nok til å leggetid markløft i programmet, men sliter litt med teknikken for øyeblikket. 

Noen innspill? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
På 16.2.2019 den 16.53, Warren skrev:

Hei. 

Trener når jeg kan, men sjeldent mer enn 3-4 ganger i uka. For øyeblikket har jeg et veldig selv komponert program der jeg har dag 1 og dag 2 som ruller.

Dag 1: oppvarming: Roing på ergometer 20 minutter. Ca. 4600-5000 m, 230 kcal ish. 

Benk, bicep curls, nedtrekk, leg raise, dips, hangups, situps, planke, + div. mageøvelser 

Dag 2: oppvarming: Roing på ergometer 20 minutter. Ca. 4600-5000 m, 230 kcal ish. 

Knebøy, chins, roing, tricep pulldowns, lunges, extension og press 

Fikk høre at det var helt håpløst, så tenkte bare å høre her hvordan det burde settes sammen. Kommer nok til å leggetid markløft i programmet, men sliter litt med teknikken for øyeblikket. 

Noen innspill? 

 

Uten at du har oppgitt antall sett og repetisjoner så er programmet ditt ubalansert, det ser ut som du trener like mye om ikke mere biceps/triceps enn du trener hele underkroppen (?) 

"Et bedre program" må ta utgangspunkt i en gitt treningsmende på forhånd, altså hvor ofte du ønsker å trene. Få det til å passe dine rutiner, og keep it simple. 

Nå aner jeg ikke hvilket nivå du er på, men hvis jeg for eksempel hadde anledning til å trene maks tre ganger pr uke så ville jeg kjørt et fullkroppsprogram med noen få variasjoner mellom dagene. Fire dager i uka så ville jeg kjørt overkropp/underkropp/fri/overkropp/underkropp/fri/fri . Men det er bare meg, det er mange vrier på dette, om jeg hadde "3-4" dager i uken hadde jeg kanskje variert mellom overkropp/underkropp/fullkropp og overkropp/underkropp/fri/overkropp/underkropp/fri/fri 

Når du har funnet et fornuftig svar på frekvens/splitt/program så kan du begynne å tenke hva de aktuelle dagene faktisk skal inneholde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...