Gå til innhold

Korsryggsmerter


Kylie

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Midten av 20-årene gammel jente, og har lenge slitt med piriformissyndrom, men dette har blitt noe bedre siste måendene med styrkeøvelser på piriformis. Likevel har jeg siste par månedene slitt veldig med intense korsryggsmerter. Vært hos kiropraktor noen ganger siste uken, og ble noe bedre. Får der beskjed om at mye av muskulaturen rundt bekkenet er "låst". Men går mye opp og ned, og noe verre nå. Smertene vandrer fra høyre til venstre side og midt i korsryggen. Føler meg sliten og trøtt, og øm i beina av disse smertene. Har aldri tidligere hatt slike korsryggsmerter. Har før jeg ble rammet av piriformissyndrom tidlig i år vært svært aktiv med trening, men har ikke etter dette kunne trene i det hele tatt. Jeg syntes ikke jeg skal kunne godta at jeg bare skal ha vondt, og ende med å få "fibromyalgi" (uforklarlige smerter). Har tidligere vært veldig frisk og sprek...

Så, hva har dere andre gjort med korsryggsmerter, og smerter i ryggen som bare flytter seg rundt? Håper på noen positive innspill her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rent generelt så er det alltid lurt å holde seg - og området som er berørt - i bevegelse så langt det lar seg gjøre. Det er sjelden stillesittung har noe særlig for seg. Jeg har aldri hatt vondt i ryggen i den grad du beskriver men sliter for tiden med veldig stiv korsrygg og opplever at rulling (skumrulle) og tøying av setemuskulatur, hofter og hamstrings har en umiddelbar effekt. Om dette har noe for seg i din situasjon er vanskelig å si. Jeg ville nok fortsatt å lete etter en behandler som finner roten til problemet. Om du bor i Oslo ville jeg ha tatt turen til @Kjetil Larsen på Trening og Rehab!

https://treningogrehab.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Kan jeg spørre deg hvilke øvelser av hofte og hamstring som du opplever som effektivt? 

På 20.9.2018 den 15.37, getsome skrev:

Rent generelt så er det alltid lurt å holde seg - og området som er berørt - i bevegelse så langt det lar seg gjøre. Det er sjelden stillesittung har noe særlig for seg. Jeg har aldri hatt vondt i ryggen i den grad du beskriver men sliter for tiden med veldig stiv korsrygg og opplever at rulling (skumrulle) og tøying av setemuskulatur, hofter og hamstrings har en umiddelbar effekt. Om dette har noe for seg i din situasjon er vanskelig å si. Jeg ville nok fortsatt å lete etter en behandler som finner roten til problemet. Om du bor i Oslo ville jeg ha tatt turen til @Kjetil Larsen på Trening og Rehab!

https://treningogrehab.no

Tusen takk for svar! Kan jeg spørre deg hvilke øvelser av hofte og hamstring som du opplever som effektivt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...