Gå til innhold

Sliter med vektnedgang på kaloriunderskudd


Emanon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en mann 41 år. har trent styrke av og på de siste 15 år. Ble satt ut av en skade for 2 år siden, og er sånn smått begynt å trene igjen. Jeg har diabetes type 1, men med godt regulert blodsukker.Jeg veier 107 kg og ønsker å gå ned til ca 90 -  95kg. Jeg trener styrke 3-4 ganger i uken og cardio 2 -3 ganger i uken. Jeg teller macroene mine nøyaktig og ligger på ca. 2150 kcal i døgnet. Har en cheat dag i uken, men holder den ganske lav med tanke på at jeg vil ned i vekt. har ca 2 gram protein pr kilo kroppsvekt. lavt carbo og høyere fett. Men jeg sliter med å gå ned i fettprosent. har holdt på i ca 5 uker , men vekten forblir den samme, eller fettprosenten blir den samme. vet at muskler veier mer enn fett , og de ligger latent hos meg på vei tilbake.

Er det noen som har tips, veiledning eller info om hva jeg gjør feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2150kcal er ingenting for en person på 107kg, så hvis du er 100% sikker på at du ikke regner for lite kalorier er det neppe for mye mat som er årsaken. 

Hvis du nettop har begynt å trene styrke høres det mer ut som om du legger på deg muskelmasse, og det kan fint skje i kaloriunderskudd om du ikke har trent på flere år. Isåfall bør du se endringer i speilet etterhvert, til det bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nazi på kaloritellinga, der er det ikke mye feil. Rev av en sene i skuldra for 1,5 år sia og slutta å trene. så trener kun lett nå de første mnd. Brukte de første 4 ukene på å få kosten ordentlig og begynnte å trene for 1,5 uke sia. så er nå i min 6 uke totalt. Men burde gå ned mer enn jeg gjør. Kan være at kroppen tviholder på vann og fett, men burde den ikke slippe taket snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...