Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en mann 41 år. har trent styrke av og på de siste 15 år. Ble satt ut av en skade for 2 år siden, og er sånn smått begynt å trene igjen. Jeg har diabetes type 1, men med godt regulert blodsukker.Jeg veier 107 kg og ønsker å gå ned til ca 90 -  95kg. Jeg trener styrke 3-4 ganger i uken og cardio 2 -3 ganger i uken. Jeg teller macroene mine nøyaktig og ligger på ca. 2150 kcal i døgnet. Har en cheat dag i uken, men holder den ganske lav med tanke på at jeg vil ned i vekt. har ca 2 gram protein pr kilo kroppsvekt. lavt carbo og høyere fett. Men jeg sliter med å gå ned i fettprosent. har holdt på i ca 5 uker , men vekten forblir den samme, eller fettprosenten blir den samme. vet at muskler veier mer enn fett , og de ligger latent hos meg på vei tilbake.

Er det noen som har tips, veiledning eller info om hva jeg gjør feil ?

Fortsetter under...

2150kcal er ingenting for en person på 107kg, så hvis du er 100% sikker på at du ikke regner for lite kalorier er det neppe for mye mat som er årsaken. 

Hvis du nettop har begynt å trene styrke høres det mer ut som om du legger på deg muskelmasse, og det kan fint skje i kaloriunderskudd om du ikke har trent på flere år. Isåfall bør du se endringer i speilet etterhvert, til det bedre. 

er nazi på kaloritellinga, der er det ikke mye feil. Rev av en sene i skuldra for 1,5 år sia og slutta å trene. så trener kun lett nå de første mnd. Brukte de første 4 ukene på å få kosten ordentlig og begynnte å trene for 1,5 uke sia. så er nå i min 6 uke totalt. Men burde gå ned mer enn jeg gjør. Kan være at kroppen tviholder på vann og fett, men burde den ikke slippe taket snart?

Bare 6 uker er ingen tid i det hele tatt. Jeg tipper det dreier seg om vannvekt og rekomposisjon, altså at du legger på muskelmasse i takt med fettnedgang. Du brukte 41 år på å bygge den kroppen du har nå, du bygger ikke en ny på 2 måneder. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...