Gå til innhold

Ryggsmerte i baseøvelser


Karii

Anbefalte innlegg

Har trent i tre år fast og har lyst til å bli sterkere i knebøy og markløft. Problemet er at hver gang jeg legger på mer kilo får jeg smerter nederst i korsryggen. Veier 56 kilo og tar 50 kilo i knebøy og 40 kilo i mark.

Mistenker at problemet ligger i buktrykket, slik at jeg "slipper" ryggen i bunnposisjon, men greier ikke rette på det.

Noen som har tips som kan hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært hos feks en fysio og fått sjekket hvorfor smertene oppstår? Det kan hende det er andre problemer enn buktrykket som slipper. Hvis det er et underliggende problem som skaper smerten, feks en prolaps så er det lurt å ta tak i det og fikse rota på problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Karii skrev:

Har trent i tre år fast og har lyst til å bli sterkere i knebøy og markløft. Problemet er at hver gang jeg legger på mer kilo får jeg smerter nederst i korsryggen. Veier 56 kilo og tar 50 kilo i knebøy og 40 kilo i mark.

Mistenker at problemet ligger i buktrykket, slik at jeg "slipper" ryggen i bunnposisjon, men greier ikke rette på det.

Noen som har tips som kan hjelpe

Få noen til  å sjekke ut teknikken din, eventuelt legg ut film her.

Belte hjelper til å holde buktrykket.

 

Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...