Gå til innhold

Ryggtrening


Radok

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med å få fart på ryggmusklaturen.  Får ikkke inn teknikken på stående roing. Har kjørt lett og jeg har kjørt tyngre. Over og under hånds. Latt stanga følge låra osv.  Blir alti dårlig. Steike hva gjør e. ? Frustrert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper du ikke aktiverer ryggen. Lær deg å aktivere ryggen så bruker du den mer, og mindre av biceps. 

Og tror du at du bruker for tunge vekter gjør du nok det. Start med en vekt som du enkelt kan kontrollere, og kjenn at du føler noe i ryggen når du drar. 

Andre gode øvelser for rygg er Pull ups og markløft, evt. pull downs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2017 den 19.00, Radok skrev:

Jeg sliter veldig med å få fart på ryggmusklaturen.  Får ikkke inn teknikken på stående roing. Har kjørt lett og jeg har kjørt tyngre. Over og under hånds. Latt stanga følge låra osv.  Blir alti dårlig. Steike hva gjør e. ? Frustrert 

prøvd pendlay row? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting du kan gjøre er å bytte ut stangroing med hantelroing. Er lettere å fokusere på lats eller øvrerygg i denne pga at du ikke trenger å stabilisere kroppen med korsrygg og mage. For lats bruk et nøytraltgrep og ro til hoften med albuene inn mot kroppen. For å treffe øvrerygg mer, bruk et overhåndsgrep og ro til brystet med albuene litt ut fra kroppen.

Chin ups og Pull ups er også fine øvelser for lats og øvrerygg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...