Gå til innhold

Favoritt bryst øvelse?


kimtony

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, kimtony skrev:

107kg og 11%, da har du passa på hva du har spist ja. Rått.

Men du sier du spiser den maten hver tredje time, noe som høres mye ut i min bok. 

Hvor ofte tenker du at jeg burde spise det? 2 ganger om dagen(middag/kveld). Tenker whey etter trening. Havregryn til frokost med litt linfrø.

Du må spise hver tredje time for å holde kroppen anabol når du skal bygge.

Og du må spise hver tredje time for å holde metabolismen oppe når du skal deffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, NoBro skrev:

Du må spise hver tredje time for å holde kroppen anabol når du skal bygge.

Og du må spise hver tredje time for å holde metabolismen oppe når du skal deffe.

Så du spiser 4-5 sånne bokser om dagen?

Hørtes stressende og dyrt ut for en student. Altså spise samme mat Kl 11, 2, 5 og 7. Og 9. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, kimtony skrev:

Hvem er du? Kroppsbygger? Hørtes sick ut. Og itilegg må man ha ork å mekke sånne 7-8 bokser hver eneste dag.

Jeg er bare en average gymrotte. Ikke aktiv bygger, og på absolutt ingen måte sick sett oppimot alder og antall år med trening, hverken styrkemessig eller utseendemessig. 

Mulig du ser meg i athletic fitness neste år, det er den eneste grenen jeg ser for meg meg selv i en gang, men dette er høyst usikkert grunnet variabel motivasjon til nettop det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NoBro skrev:

Jeg er bare en average gymrotte. Ikke aktiv bygger, og på absolutt ingen måte sick sett oppimot alder og antall år med trening, hverken styrkemessig eller utseendemessig. 

Mulig du ser meg i athletic fitness neste år, det er den eneste grenen jeg ser for meg meg selv i en gang, men dette er høyst usikkert grunnet variabel motivasjon til nettop det.

Sinnsykt. Men cred.

Uansett tilbake til den treninga mi osv. Jeg har jo akkuratt starta så, 7-8 bokser om dagen skjer nok ikke. 2 bokser om dagen bør vel holde? Kan vel øke innen noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, kimtony skrev:

Sinnsykt. Men cred.

Uansett tilbake til den treninga mi osv. Jeg har jo akkuratt starta så 7-8 bokser om dagen skjer nok ikke. 2 bokser om dagen bør vel holde? Kan vel øke innen noen måneder.

På ingen måte, du som er en ung gutt kan lett forbigå en gammel tulling som meg om noen år. 

To bokser er såklart bedre enn ingen bokser, liker tilnærmingen din, at du gradvis øker antall tupperware-bokser du inntar maten din fra, det betyr at du fra ditt nåværende ståsted kun kan eskalere til det bedre. Mye bedre enn å starte på feks 5 bokser og finne ut at du klarer bare å preppe 3, for så å gå nedover, går man fra 5 plastbokser med preppet mat til 3 vil man også få tilbakegang på trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig.

Hvis en ikke klarer å preppe minst 5 bokser om dagen, så har en tydeligvis så lav viljestyrke og kognitiv funksjon, at en likegreit kan legge seg på sofaen og spise potetgull. Tykk i hodet => tykk i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, NoBro skrev:

På ingen måte, du som er en ung gutt kan lett forbigå en gammel tulling som meg om noen år. 

To bokser er såklart bedre enn ingen bokser, liker tilnærmingen din, at du gradvis øker antall tupperware-bokser du inntar maten din fra, det betyr at du fra ditt nåværende ståsted kun kan eskalere til det bedre. Mye bedre enn å starte på feks 5 bokser og finne ut at du klarer bare å preppe 3, for så å gå nedover, går man fra 5 plastbokser med preppet mat til 3 vil man også få tilbakegang på trening. 

Altså 7-8 bokser er sick.

1) du må lage/steke 11-12 kyllingfiletter og resten av maten hver eneste morgen/dagen før, noe som er ganske stress. 

2) du må ha et tilstrekkelig budsjett. Altså koster endel for flere pakker med kylling som du må handle flere ganger i uka med mindre du kjøper flere pakker på en gang.

Synes 2 bokser er mer enn nok. Får vel i meg nok av proteiner og andre diverse ting. Og samtidig bruker jeg whey etter trening. Du er sikkert en meget erfaren kar og holdt på i flere år vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SterkARE skrev:

Uenig.

Hvis en ikke klarer å preppe minst 5 bokser om dagen, så har en tydeligvis så lav viljestyrke og kognitiv funksjon, at en likegreit kan legge seg på sofaen og spise potetgull. Tykk i hodet => tykk i kroppen.

Ja enig. Men er behovet virkelig så stort at jeg behøver 5 bokser om dagen? Målet er ikke å bli svær, men å bli slank og ha en flat mage. Ikke ute etter noe Robbie Coleman kropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kimtony skrev:

Ja enig. Men er behovet virkelig så stort at jeg behøver 5 bokser om dagen? Målet er ikke å bli svær, men å bli slank og ha en flat mage. Ikke ute etter noe Robbie Coleman kropp :)

Forskjellen på Ronnie Coleman og oss vanlig dødelige er at han har alarmen på på mobilen sin om natta slik at han våkner hver tredje time og kan spise ferdigpreppa mat fra bokser, disse gutta spiser hver tredje time 24 timer i døgnet og har ingen faste mens de sover slik vi vanlig dødelige har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SterkARE skrev:

Uenig.

Hvis en ikke klarer å preppe minst 5 bokser om dagen, så har en tydeligvis så lav viljestyrke og kognitiv funksjon, at en likegreit kan legge seg på sofaen og spise potetgull. Tykk i hodet => tykk i kroppen.

Ja, men det er aldri en idè å starte for høyt.

Tenk deg nedturen man får hvis man starter med å preppe 8 bokser for så å finne ut at man takler bare å preppe 6, da vil man bli mindre og svakere også, og da kommer den psykiske nedturen...

Bedre å starte lavt og kunne preppe mere med tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, NoBro skrev:

Forskjellen på Ronnie Coleman og oss vanlig dødelige er at han har alarmen på på mobilen sin om natta slik at han våkner hver tredje time og kan spise ferdigpreppa mat fra bokser, disse gutta spiser hver tredje time 24 timer i døgnet og har ingen faste mens de sover slik vi vanlig dødelige har. 

Haha han fyren der er svæær ja.

Uansett jeg kjører på med 2 bokser om dagen nå og whey etter trening slik at rutinen kommer seg. Prepper du alle boksene på søndag?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, NoBro skrev:

Ja, men det er aldri en idè å starte for høyt.

Tenk deg nedturen man får hvis man starter med å preppe 8 bokser for så å finne ut at man takler bare å preppe 6, da vil man bli mindre og svakere også, og da kommer den psykiske nedturen...

Bedre å starte lavt og kunne preppe mere med tiden. 

En slik tankegang tilhører en taper, og du virker ikke som en taper, så hvorfor forsvarer du de?

5 preppa bokser er minimum. Klarer man ikke det, er det ikke noe poeng i å prøve engang. For fail blir det uansett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, SterkARE skrev:

En slik tankegang tilhører en taper, og du virker ikke som en taper, så hvorfor forsvarer du de?

5 preppa bokser er minimum. Klarer man ikke det, er det ikke noe poeng i å prøve engang. For fail blir det uansett.

 

Igjen. Tar det ikke sabla lang tid å mekke 5 slike bokser om dagen? Det er jo en ganske stor porsjon i en sånn matboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kimtony skrev:

Igjen. Tar det ikke sabla lang tid å mekke 5 slike bokser om dagen? Det er jo en ganske stor porsjon i en sånn matboks.

Nei det gjør jo ikke det, er jo det som er poenget, det tar ikke lenger tid å steke opp 1 kg kylling enn det tar å steke opp 200 gram liksom...Dessuten kan et slikt kosthold gjøres meget rimelig, du kan handle kjøtt i sverige, du kan handle kjøtt på tilbud, kjøtt som er utgått på dato osv osv. Handel inn stort og et annet tips: få morra di til å handle inn kylling brun ris og brokkoli istedetfor kjøttboller og lasagne og grandis, der er det mye å hente. Tips alle dine nærmeste om at du kun spiser dette, hvis du har noen ekstra snille slektninger lager de dette. Hvis du skal på middag til mormora di eller farmora di be om kylling/brun ris / brokkoli, bestemødre er veldig søte og omsorgsfulle og de kommer til å etterkomme dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SterkARE skrev:

En slik tankegang tilhører en taper, og du virker ikke som en taper, så hvorfor forsvarer du de?

5 preppa bokser er minimum. Klarer man ikke det, er det ikke noe poeng i å prøve engang. For fail blir det uansett.

 

Greit...Du har forsåvidt rett..Det finnes ingen unnskyldning for å havne under fem bokser dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NoBro skrev:

Nei det gjør jo ikke det, er jo det som er poenget, det tar ikke lenger tid å steke opp 1 kg kylling enn det tar å steke opp 200 gram liksom...Dessuten kan et slikt kosthold gjøres meget rimelig, du kan handle kjøtt i sverige, du kan handle kjøtt på tilbud, kjøtt som er utgått på dato osv osv. Handel inn stort og et annet tips: få morra di til å handle inn kylling brun ris og brokkoli istedetfor kjøttboller og lasagne og grandis, der er det mye å hente. Tips alle dine nærmeste om at du kun spiser dette, hvis du har noen ekstra snille slektninger lager de dette. Hvis du skal på middag til mormora di eller farmora di be om kylling/brun ris / brokkoli, bestemødre er veldig søte og omsorgsfulle og de kommer til å etterkomme dette.

Hm ok. Men målet er å være stabilt på 2300-2400 kcal, og går jeg over det så blir jeg ikke kvitt mageflesket, da jeg har prøvd å spise mye mat før for å bygge muskler.

Hvilke tidspunkt på dagen stapper du deg de boksene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og skal ikke mase mer, but the last question.

Si jg spiser 4 bokser om dagen med det du nevner, samt Whey etter trening. Samtidig som jeg følger det programmet og trener 6 ganger i uka i typ 3-4 måneder. Vil jg se en solid og større forskjell kontra om jeg hadde spist litt mer forskjellige måltider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, kimtony skrev:

Og skal ikke mase mer, but the last question.

Si jg spiser 4 bokser om dagen med det du nevner, samt Whey etter trening. Samtidig som jeg følger det programmet og trener 6 ganger i uka i typ 3-4 måneder. Vil jg se en solid og større forskjell kontra om jeg hadde spist litt mer forskjellige måltider?

Klart du vil se bedre forskjell jo flere små måltider du spiser - men prøv ihvertfall 5 bokser da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...