Gå til innhold

Skuldersmerter


andreas.l

Anbefalte innlegg

Kjørt et helkroppsprogramed tre-fire ganger i uken en god stund.

De siste ukene har jeg kjent rare smerter i høyre skulder, spesielt ved nedtrekk, men også benk.

Føles som noe vrir seg når jeg tar nedtrekk, ikke enorme smerter, men ubehag.

Har noen tips til øvelser og annet som kan hjelpe?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, andreas.l skrev:

Kjørt et helkroppsprogramed tre-fire ganger i uken en god stund.

De siste ukene har jeg kjent rare smerter i høyre skulder, spesielt ved nedtrekk, men også benk.

Føles som noe vrir seg når jeg tar nedtrekk, ikke enorme smerter, men ubehag.

Har noen tips til øvelser og annet som kan hjelpe?

 

Kanskje det er rotatorkuffene på høyre siden som har fått kjørt seg litt hardt gjennom programmet ditt?

Veldig vanskelig å vite, men anbefaler deg uansett å prøve å trene litt rundt skaden til det blir bedre eller ta en tur til en manuell/fysioterapaut.

Ps: Aner forresten ikke hvordan du gjør øvelsene dine, men et helkroppsprogram tre-fire ganger i uken kan fort bli litt overkill hvis du ikke er obs på tilpasse intensiteten i øktene dine. Kan være her årsaken til skaden ligger og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i skuldra gjør det vondt? Har du skikkelig oppspenning i benken?

Generelt sett hvis en øvelse gjør vondt: Sjekk teknikk. Hvis det ikke blir bedre, kan du kjøre lettere vekter uten smerter? Kanskje du bør prøve alternative øvelser for en periode. Kan du trene enarms nedtrekk og benkpress med manualer uten smerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...