Gå til innhold

andreas.l

Medlemmer
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Nei, ikke noe skader fra før. Ingen smerter i venstre, kun høyre skulder. Kjennes ut som en sene eller noe beveger seg ved visse øvelser.
  2. Kjørt et helkroppsprogramed tre-fire ganger i uken en god stund. De siste ukene har jeg kjent rare smerter i høyre skulder, spesielt ved nedtrekk, men også benk. Føles som noe vrir seg når jeg tar nedtrekk, ikke enorme smerter, men ubehag. Har noen tips til øvelser og annet som kan hjelpe?
  3. Hei! Trener helkroppsprogram tre-fire ganger i uken. Har i det siste merket smerter to steder. For det første har jeg noe ubehag i høyre kne under og etter knebøy. I tillegg har jeg en knirkelyd i knærne forholdsvis hyppig, også etter trening ved vanlig bevegelse. .Hva kan dette skyldes? Har dere tips til eventuelle teknikk-grep som kan gjøres for å minimere smerter og knekkelyd? I tillegg har jeg svake smerter i høyre skulder, spesielt i forbindelse med benkpress. Også her trenger jeg gjerne tips til hvordan jeg kan forhindre skadene!
  4. Takk for godt svar, høres fornuftig ut!
  5. Har trent en del tidligere, variert litt mellom helkropp og splitt. Det jeg lurer på, er om en splitt over tre dager vil være for lite. Som Zmurph nevner, bør jo muskelgruppene trenes hyppigere. Vil et helkroppsprogram derfor være riktig når man kun har tre dager til rådighet i uka?
  6. En klassisk problemstilling, dette. Trener tre dager i uken. Men vet ikke om det er gunstigst å trene helkroppsprogram, eller dele kroppen inn i tre? Vurderer følgende splitt: bryst og triceps, rygg og biceps, ben og skuldre. Vil man få mest utbytte av et helkroppsprogram ala starting strength, der musklene blir stimulert hyppigere, eller vil splitten gjøre susen? Innspill mottas med stor takk
  7. Takk for tips! Vil det være forsvarlig å kjøre helkroppsprogram annehver dag, eller vil kroppen belastes for mye av dette?
  8. Følger et helkroppsprogram, som jeg gjerne skulle hatt tilbakemelding fra treningskyndige på. Kjører følgende øvelser: Knebøy Benkpress Sittende roing Nedtrekk Biceps-curl med manualer Triceps-pushdown i kabelstativ Skulderpress med manualer Alle øvelsene kjøres med 12 reps over 4 sett, inkludert et oppvarmingssett. Kommentarer og forslag til forandringer tas i mot med stor takk! Planen er å trene gjennom programmet annehver dag - er dette for hyppig, eller vil kroppen tåle det? Tenker også å kjøre 1-2 intervalløkter i tillegg, noe som må tas med i den totale belastning
×
×
  • Opprett ny...