Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre?


kimtony

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjør det ENKELT.

HVIS Det er vedlikehold du akter å legge deg på: vei deg om morgenen og noter resultat. Vei deg så en uke senere under samme omstendigheter og sammenlign.

Gikk du opp, fokuser på litt mindre mat

Gikk du ned? Spis mer.

Loggføring på denne måten OVER TID kan være nyttig. Ikke bry deg så mye om hva som skjer fra uke til uke. Se måned til måned for å få et klart bilde av hva du driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Speilblankt skrev:

Gjør det ENKELT.

HVIS Det er vedlikehold du akter å legge deg på: vei deg om morgenen og noter resultat. Vei deg så en uke senere under samme omstendigheter og sammenlign.

Gikk du opp, fokuser på litt mindre mat

Gikk du ned? Spis mer.

Loggføring på denne måten OVER TID kan være nyttig. Ikke bry deg så mye om hva som skjer fra uke til uke. Se måned til måned for å få et klart bilde av hva du driver med.

Joda, men tror ikke det er det jeg trenger. Om det er skinnyfat jeg er, så trenger jeg vel strengt talt ikke ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Speilblankt skrev:

Hva er det så du tror du trenger? :)

Har ikke tipset "ned i vekt".

Altså det med at jeg må ned i vekt og oppretholde vekta osv. Tror egentlig at jeg må opp i muskelmasse slik at kroppen ser strammere og bedre ut.

Men er dette noe man bare kan gjøre i studio med vekter tenker du? Tenker selv på calisthenics.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kimtony skrev:

Altså det med at jeg må ned i vekt og oppretholde vekta osv. Tror egentlig at jeg må opp i muskelmasse slik at kroppen ser strammere og bedre ut.

Men er dette noe man bare kan gjøre i studio med vekter tenker du? Tenker selv på calisthenics.

 

Du har rett. Du må opp i muskelmasse for å se strammere ut. Samtidig bør du ned i fettprosent.

Beste metoden for dette er skissert ovenfor.

1. Først trener du styrketrening og spiser nok mat til at du ikke går ned i vekt. Enten at du beholder samme vekt (vedlikehold) eller at du øker litt i vekt (lean bulk). Da ligger forholdene til rette for å bygge muskler.

2. Når du har oppnådd ønsket muskelmasse, går du ned i vekt og trener styrketrening for å beholde muskelmasse og samtidig gå ned i fettprosent.

3. Mer muskler og mindre fett = strammere kropp

Calisthenics er sikkert knallbra trening, men jeg vet ikke nok om det. Fordelen med vekter er at det er lettere å øke vekten progressivt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SterkARE skrev:

Du har rett. Du må opp i muskelmasse for å se strammere ut. Samtidig bør du ned i fettprosent.

Beste metoden for dette er skissert ovenfor.

1. Først trener du styrketrening og spiser nok mat til at du ikke går ned i vekt. Enten at du beholder samme vekt (vedlikehold) eller at du øker litt i vekt (lean bulk). Da ligger forholdene til rette for å bygge muskler.

2. Når du har oppnådd ønsket muskelmasse, går du ned i vekt og trener styrketrening for å beholde muskelmasse og samtidig gå ned i fettprosent.

3. Mer muskler og mindre fett = strammere kropp

Calisthenics er sikkert knallbra trening, men jeg vet ikke nok om det. Fordelen med vekter er at det er lettere å øke vekten progressivt.

 

Men hva vil skje om jeg trener hard styrke nå uten å gå ned i vekt? Vil kroppen se strammere ut?

Er ikke ute etter noen definert kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...