Bringberri Skrevet 28. mars 2016 Skrevet 28. mars 2016 Var pĂ„ trening i dag, kasta med en 8 kgs medisinball som jeg forĂžvrig har gjort lenge... Tok i mot langt nede eller pĂ„ en side da jeg fikk vondt i ryggen...  à nĂ„ er d skikkelig vondt... Funker ikke med ibux og paracett, ryggen ser helt skjev ut og har hovna opp nede i korsryggen, ca midt  pĂ„... Er det en strekk? Klarer Ă„ bĂžye meg Ă„ slik da, kjenner ikke noe neover i bein eller sĂ„nt. fĂžler det er vondt fremme i magen ogsĂ„.. BlĂŠĂŠĂŠ... BĂŠr jeg bevege meg mye? GĂ„r det fort over? Noen med erfaring?đ GĂ„r som ei krykke...đ Siter
Kjetil Larsen Skrevet 29. mars 2016 Skrevet 29. mars 2016 Hendelsesbeskrivelsen kan tilsi at det er en QL strekk. Dette kan gjÞre veldig vondt, og den vil i sÄ fall trenge opptrening etter akuttperioden. Men rart at du har vondt fremme ved magen, noe som kan tyde pÄ skiveproblematikk. Gjetter selvsagt bare ut i fra meget begrenset info. Siter
Bringberri Skrevet 30. mars 2016 Forfatter Skrevet 30. mars 2016 Hvilken opptrening? Jeg fikk vondt i ryggen for noen mnd siden etter marklĂžft ogsĂ„, var da hos kiropraktor Ă„ han mente jeg hAdde en skjevstilling der fĂžr lĂžftet... Hadde 4 timer... Ble bra igjen,. Mn kan fortsatt kjenne at d er noe rusk der i ene siden av korsryggen innimellom. Det er bedre i dag, vĂŠrken har gĂ„tt over i rygg Ă„ mage... Men gĂ„r jeg oppe for lenge (10 min) sĂ„ knyter ryggen seg i alle ender fĂžler jeg Ă„ den er fortsatt skjev, men ikke den samme smerten lengre... Burde jeg ta det med ro en stund? GĂ„ mest mulig? Jobber med de minste i bhg tror ikke jeg klarer d i morgenđđ» Siter
Bringberri Skrevet 30. mars 2016 Forfatter Skrevet 30. mars 2016 Litt skjevđđ Â henri85 1 Siter
Kjetil Larsen Skrevet 30. mars 2016 Skrevet 30. mars 2016 Er smertene pÄ hÞyre side? (ser ut som at du henger litt mot venstre i holdningen) Siter
Bringberri Skrevet 30. mars 2016 Forfatter Skrevet 30. mars 2016 Kjenner det midt pĂ„ i begge sider nede i korsryggen...men virker som jeg har hovna opp Ă„ er mer stĂžl oppover langs venstre side...đ Men det bilde blir vel litt speilvendt, heller mot hĂžyređ Siter
LtdEdFred Skrevet 30. mars 2016 Skrevet 30. mars 2016 Det jeg tror Kjetil mente var at overkroppen din bikker mot venstre. Kanskje det kan vÊre lurt Ä ta et bilde med selvutlÞser (eller fÄ noen andre til Ä ta det) sÄ du kan stÄ helt nÞytralt med armene hengende ned. Kjetil Larsen 1 Siter
Bringberri Skrevet 30. mars 2016 Forfatter Skrevet 30. mars 2016 Men jeg ser like skeiv ut med armene nedđ Klarer ikke Ă„ rette meg opp pga ryggen... Ikke at det gjĂžr sĂ„ vondt nĂ„, men den er helt spent... Siter
Bringberri Skrevet 30. mars 2016 Forfatter Skrevet 30. mars 2016 Slik sÄ den ut dagen etter..ser litt hoven Ä missfarga ut? Siter
SamGold Skrevet 30. mars 2016 Skrevet 30. mars 2016 Synes den ser bra ut, jeg! Trodde det var en instagramkonto jeg hadde klikket meg inn pÄ fÞr jeg sÄ det var en skadetrÄd.  Bringberri 1 Siter
Kjetil Larsen Skrevet 30. mars 2016 Skrevet 30. mars 2016 Jeg TIPPER at det her er snakk om enten en strekk i ryggstrekker eller quadratus lumborum. Ganske vanlig problem, spesielt for QL. Dette spesielt da du heller mot hÞyre, som vanligvis tyder pÄ at venstre  QL stÄr under 'konstant' strekk og dermed ikke aktiverer som den skal. Dette skjer pÄ grunn svakhet i muskulaturen. à rsaken til svakheten, er ofte suboptimal holdning og/eller treningsteknikk. Jeg ville iverksatt rolig opptrening av QL og erector spinae (nedre segment) fÞrst og fremst. Sannsynligvis blir du stivere i starten, noe som er et tegn pÄ at man gjÞr noe RIKTIG. Det gÄr over, og muskulaturen blir friskere. SekundÊrt ville jeg sett pÄ holdning (sÞrg for at du ikke henger pÄ hofta eller kniper bekkenet frem). SÞrg for korrekt bekkenstilling i bunn av marklÞft. Mange har ikke god nok fleksibilitet til Ä nÄ stanga uten Ä slippe opp korsryggen. I slike tilfeller er det best Ä kjÞre strakmark en periode, eller sumo (om mobiliteten er god nok) Du finner videoer av Þvelsene jeg nevnte pÄ youtube kontoen min og pÄ nettsiden min. Siter
Bringberri Skrevet 30. mars 2016 Forfatter Skrevet 30. mars 2016 Tusen takk for et supert svarđđđđ men kan jeg begynne Ă„ trene nĂ„ med en gang eller skal jeg vente noen dager? Siter
Kjetil Larsen Skrevet 31. mars 2016 Skrevet 31. mars 2016 Jeg ville startet med Þvelsene fÞrst. Om det gÄr 3-4 dager uten stivhet, sÄ kan du sikkert trene. Men pass pÄ teknikken, spesifikt bekkenstillingen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.