Gå til innhold

Trenger hjelp!!


Nina Kristin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sleit akkurat med det samme for noen år siden... Og det er like vanskelig å gå opp i vekt som ned i vekt spør du meg! Det jeg gjorde var først og fremst å kutte ut kardio og trene mye tung styrke istedet. Og deretter gradvis lære meg å spise MER. Bruke fete melkeprodukter istedet for magre. Jeg lagde mye havregrøt kokt på helmelk f.eks, blanda proteinpulver i helmelk, spiste mye nøtter som mellommåltid osv.... Drikke kalorier funker fint, lage smoothie og hive oppi noen ss olje f.eks, havregryn, linfrø e.l for mer kalorier :) Jeg begynte også å logge kostholdet i en liten periode for å sjekke at jeg fikk i meg nok mat. Lykke til! Sikkert mange som har mer konkrete råd å gi deg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger mer utfyllende informasjon enn bare at du "vil opp i muskelmasse".
 

Alder? Høyde? Vekt?
Hvor lenge har du trent?
Hva eller hvordan trener du nå og hvor mange dager?  
Har du noe mål i forhold til styrke?
Hvordan ser kostholdet ditt ut i dag?
Hvorfor er det vanskelig å gå opp i vekt? Er det fordi du ikke klarer å få i deg nok kalorier og vet ikke hva du skal spise eller er det pga. apetitten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. februar 2016 at 13.58, Min treningslykke skrev:

Sleit akkurat med det samme for noen år siden... Og det er like vanskelig å gå opp i vekt som ned i vekt spør du meg! Det jeg gjorde var først og fremst å kutte ut kardio og trene mye tung styrke istedet. Og deretter gradvis lære meg å spise MER. Bruke fete melkeprodukter istedet for magre. Jeg lagde mye havregrøt kokt på helmelk f.eks, blanda proteinpulver i helmelk, spiste mye nøtter som mellommåltid osv.... Drikke kalorier funker fint, lage smoothie og hive oppi noen ss olje f.eks, havregryn, linfrø e.l for mer kalorier :) Jeg begynte også å logge kostholdet i en liten periode for å sjekke at jeg fikk i meg nok mat. Lykke til! Sikkert mange som har mer konkrete råd å gi deg her!

Så godt å høre det er fler som er/har vært i samme båt som meg :) Ja, det at det er like vanskelig å gå opp som ned er det ingen tvil om. Tusen takk for tips :D jeg skal notere meg dette :) Tusen takk :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. februar 2016 at 14.28, Aggressive skrev:

Trenger mer utfyllende informasjon enn bare at du "vil opp i muskelmasse".
 

Alder? Høyde? Vekt?
Hvor lenge har du trent?
Hva eller hvordan trener du nå og hvor mange dager?  
Har du noe mål i forhold til styrke?
Hvordan ser kostholdet ditt ut i dag?
Hvorfor er det vanskelig å gå opp i vekt? Er det fordi du ikke klarer å få i deg nok kalorier og vet ikke hva du skal spise eller er det pga. apetitten? 

Jeg vet jeg må spise rundt 2300-2500 kalorier om dagen. Men det jeg sliter med er HVA jeg skal spise. Jeg klarer ikke å spise nøtter eller kylling, men kalkun funker greit. (Spørr ikke hvorfor.. Hehe) Jeg trener styrke, har gjort det av og på i 3 år. Trener 3-4 dager i uken. Pr nå er kostholdet så der.. Jeg eier ikke fantasi eller motivasjon, så jeg spiser mer til middag og kvelds akkurat nå. Men nå skal jeg straks ned å handle. Har lest meg frem til litt hvordan jeg skal spise. Så får se om det hjelper :)  Men de dagene jeg trener og har det bra me meg selv så er jeg matvrak å kan spise masse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Enkelt svar er at du må spise mer, for å bygge muskler og gå opp i vekt. Altså få i deg fler kcal for å komme i overskudd. Enten spiser du mer av det samme, eller så kan man også ty til mer energitette matvarer/godteri for å havne i overskudd. Det er faktisk fryktelig enkelt å gå opp i vekt, da en kan spise chips/godteri/nøtter/is og drikke sukkerholdig brus hver kveld. Utfordringen er slik jeg ser det å ikke gå for fort opp i vekt, og da er det kanskje en bedre strategi å styre unna energitette matvarer, og heller spise mer av variert og sunn mat.

 

Siden du sier du trenger mer fantasi og motivasjon, anbefaler jeg deg å se på disse to matbloggene: http://trinesmatblogg.no/ og http://trinesmatblogg.no/. Her legges det også ut ukesmenyer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 29. februar 2016 at 11.50, SterkARE skrev:

Hei! Enkelt svar er at du må spise mer, for å bygge muskler og gå opp i vekt. Altså få i deg fler kcal for å komme i overskudd. Enten spiser du mer av det samme, eller så kan man også ty til mer energitette matvarer/godteri for å havne i overskudd. Det er faktisk fryktelig enkelt å gå opp i vekt, da en kan spise chips/godteri/nøtter/is og drikke sukkerholdig brus hver kveld. Utfordringen er slik jeg ser det å ikke gå for fort opp i vekt, og da er det kanskje en bedre strategi å styre unna energitette matvarer, og heller spise mer av variert og sunn mat.

 

Siden du sier du trenger mer fantasi og motivasjon, anbefaler jeg deg å se på disse to matbloggene: http://trinesmatblogg.no/ og http://trinesmatblogg.no/. Her legges det også ut ukesmenyer :)

At jeg kan spise godteri, chips og den slags er jeg ikke helt enig i ;) Da er det ingen vits å legge mange timer på gymmet ;) Jeg er ute etter å gå opp i vekt ved å trene og bygge muskler :) 

Takk for linkene! Skal se på de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.2.2016 at 11.50, SterkARE skrev:

Det er faktisk fryktelig enkelt å gå opp i vekt, da en kan spise chips/godteri/nøtter/is og drikke sukkerholdig brus hver kveld.


jaaaaaaa, man kan vel sikkert gjøre det i teorien, men tror ikke det er noe å anbefale til noen som en del av det daglige kostholdet. Om man skal opp i vekt eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TaDenRIng skrev:


jaaaaaaa, man kan vel sikkert gjøre det i teorien, men tror ikke det er noe å anbefale til noen som en del av det daglige kostholdet. Om man skal opp i vekt eller ikke. 

Nei, kommer bare til å ødelegge fremgangen på gymmet, å det er jeg ikke intressert i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...