Gå til innhold

veiledning ang kosthold/ kcal


Bodyman

Anbefalte innlegg

trenger veiledning til kostholdet mitt

jeg trener 4-5 styrkeøkter pr. uke pluss litt jogging på mølla etter øktene. det varierer om jeg løper intervall eller bare jogger i et passe høyt tempo. jeg har ingen fast plan på ting. noen uker jogger jeg ikke i det hele tatt.

nå veier jeg rundt 85 kg og er 180cm høy.

proteininntaket mitt er ca : 230g pr dag

fett                              ca:  70g pr dag

karbohydrater             ca. 250g + pr dag

 

men det jeg har lurt på lenge er om jeg spiser bra nok for å bygge muskler og gå ned i fettprosent. Vil ikke under 10% fett. Vil ligge mellom 10-12 et sted. nå IDAG er jeg vel på rundt 17 % ca. har ikke eksakte tall, men har tenkt å måle dette snart !

har også som mål og øke i baseløftene mine.

knebøy: 120kg X 2 rep

markløft: 150kg X 4 rep

benkpress: 110kg x 2

militærpress stående m/ stang: 60kg X 5

Dips m/ ekstra vekt: 25kg X 8

Chins m/ ekstra vekt: 15kg X 5

 

Knebøyen føler jeg tar lengst tid å øke i 

 

jeg har prøvd i perioder å loggføre treningen, men det sklir ut etter noen uker hehehe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du forteller ikke så mye om ditt generelle aktivitetsnivå eller alder, men av informasjonen du oppgir er 250g protein litt i overkant. 170-180g er mer enn nok på din vekt.

2550kcal er noe lite - men det avhenger litt av hvor aktiv du er i hverdagen.

Hvis du ønsker å øke i baseøvelsene dine vil jeg absolutt anbefale loggføring og at du programmerer treningen din. Ellers vil gode og dårlige økter komme av tilfeldigheter og til syvende og sist kan du risikere å stagnere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns 2600 kcal om dagen er nok jeg. Jeg spiser jo som bare f... jo 😀 stappmett hver gang!! Men jeg kan spise mindre proteiner og mer karbs, den skal jeg si meg enig i 

Har også lest at hvis man spiser over 250g karbs om dagen så lagres det som fett. Virker logisk! 

Det er så lett å tenke at man MÅ ha mere mat enn man faktisk trenger. Det er ikke sikkert man trenger mere karbs etter trening f.eks enn 1 banan. Så kan man fint gå i 2 timer til neste måltid. 

1,5 time styrketrening forbrenner ikke SÅ mye liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kenty skrev:

Har også lest at hvis man spiser over 250g karbs om dagen så lagres det som fett. Virker logisk! 

Hvorfor virker dette logisk?

Du kan fint spise 500g karbohydrater uten at det lagres som fett, så lenge energinivået ditt tilsier at du bruker det som energi. Du kan også spise 100g fett uten at det lagres som fett, så lenge energinivået ditt tilsier at du bruker det som energi.

Catch my drift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...