Gå til innhold

Nytt kosthold


alx89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe problem å starte på så lite kcal, men ville kanskje siktet noe høyere å så trappet ned gradvis?

Ser heller ikke noe poeng i spise mer enn 2g protein per kg kropsvekt :) 

Bytt ut en av protein shakene med feks en boks mager kesam med noe godt oppi (eller begge):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeling av makroene er helt ok, men personlig ville jeg redusert protein noe til fordel for mer fett f.eks.

Kaloriene er også etter min mening noe lavt. Du kan nok fint starte på et høyere inntak og eventuelt gjøre justeringer ettersom hvordan ting utvikler seg.

Tenk også litt på fiberinntaket. Grønnsaker er alltid gull, både for metthetsfølelse, fordøyelse og velvære. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RandomHero skrev:

Ikke noe problem å starte på så lite kcal, men ville kanskje siktet noe høyere å så trappet ned gradvis?

Ser heller ikke noe poeng i spise mer enn 2g protein per kg kropsvekt :) 

Bytt ut en av protein shakene med feks en boks mager kesam med noe godt oppi :) 

Takker for svar. kan sikkert redusere litt på proteinene, det er dette jeg har spist i noen mnd nå, men med litt for mange dagen hvor det har gått i pizza,hamburger,kebab og øl. 

så ligger egentlig på et lavt kalori inntak til vanlig så har ikke så mye å ta vekk...

Viktigste for meg er at jeg kan bevege meg på møllen uten å miste for mye masse å det håper jeg at jeg kan oppnå med dette kostholdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrkHoel skrev:

Makroene er helt ok, men personlig ville jeg redusert protein noe til fordel for mer fett f.eks.

Kaloriene er også etter min mening noe lavt. Du kan nok fint starte på et høyere inntak og eventuelt gjøre justeringer ettersom hvordan ting utvikler seg.

Tenk også litt på fiberinntaket. Grønnsaker er alltid gull, både for metthetsfølelse, fordøyelse og velvære. :)

! Grønnsaker har jeg glemt ! Tanken med dette kostholdet er så jeg kan kontrollere hva jeg minimum skal putte i gapet, det vil overstige kalorimessig enkelte dager. forbrenningen har dabbet av med alderen så er livredd for å overspise å ende opp med en kropp jeg ikke ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ligge såpass lavt trenger man jo 1-2 spise dager i uken hvor man spiser noen hundre kcal ekstra :) 

Men å spise noe særlig mer enn 2g protein per kg kroppsvekt er ganske bortkastet i følge de som har peiling ;) 

 

Skal du miste minst mulig muskel masse kan det jo kanskje være en idé å kjøre en runde med crash-diet ala psmf isteden for å ligge på et såpass stort underskudd over lengre tid.

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, alx89 skrev:

! Grønnsaker har jeg glemt ! Tanken med dette kostholdet er så jeg kan kontrollere hva jeg minimum skal putte i gapet, det vil overstige kalorimessig enkelte dager. forbrenningen har dabbet av med alderen så er livredd for å overspise å ende opp med en kropp jeg ikke ønsker.

Om dette er "rammene" så vil jeg si at det er ok ja. :) Bare å begynne en plass og gjør eventuelle justeringer underveis når man ser hvordan ting går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, alx89 said:

Takker for svar =) Skal gjøre litt endringer å få i meg litt mer kalorier + bittelitt fett. å kansje redusere shakene selvom det er psykisk stimulerende etter en god økt på trening ;D

Jeg veier 25kg mer enn deg, spiser 7g mindre proteiner, å kan ikke si jeg har mistet noen gains siste halve året, heller tvert om ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...