Gå til innhold

Betennelse i leggen (tror jeg)


Ove_68

Anbefalte innlegg

For en tid siden forandret jeg litt på knebøyteknikken fordi jeg ikke fikk til riktig ryggstilling med den teknikken jeg brukte. Etter kort tid førte dettte til ganske merkbare smerter helt øverst i leggen, rett under kneet. Det er i utgangspunktet innovervridning som gjør vondt. Jeg prøvde meg fram med litt betennelsesdempende tabletter for å finne ut om det virkelig var betennelse, og det viste seg fort at smertene forsvant så lenge jeg bruker dette, og kommer tilbake så fort jeg slutter med dem.

Det jeg selv synes er litt rart er at så lenge jeg ikke får vridningskrefter på kneleddet, kan jeg kjøre knebøy med full belastning uten at jeg kjenner smerte.

Er det noen som vet om det er trygt å fortsette med knebøy, eller bør jeg kutte det helt ut til betennelsen forsvinner? Det kan jo ta fryktelig lang tid å bli kvitt noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Sexylubben83 skrev:

klart, om knæra "detter" litt inn når du kjører bøy, så blir det vel en liten vridning, kjøre lettere bøy med strikk rundt knæra da, sånn att du må jobbe med å holde knæra i rett stilling :)

Jeg kan prøve det for å kontrollere om jeg detter inn, men med riktig fokus så gjør det ikke vondt mens jeg bøyer. Det er når jeg setter meg ned i godstolen, planter foten i golvet og roterer mot motstand at det gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Kjetil Larsen skrev:

Plattfot?

MR vil neppe løse dine problemer.

Er ikke plattfot nei. Problemene startet først etter at jeg startet med bredere fotplassering i knebøy. Før det trente jeg knebøy i tre år uten å kjenne noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...