Gå til innhold

Strekk som ikke gir seg


RomfordPelé

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg pådro meg en strekk helt øverst på høyre lår under en knebøyøkt for litt over en måned siden. Litt vanskelig å si nøyaktig hvor det gjør vondt, men ut i fra dette bildet tror jeg det enten må være pectineus eller adductor brevis.

Lyskens_anatomi.jpg

Jeg kjenner det "breddemessig" midt på låret når jeg er i bunnposisjon. Det gjør spesielt vondt når jeg presset kneet utover.

Etter en måned uten knebøy, har jeg denne uken prøvd å starte forsiktig igjen med lette vekter. Det gikk greit i starten, men i dag merket jeg at skaden er tilbake for fullt, noe som er uendelig frustrerende. Jeg kjenner ingen ømhet eller smerte bortsett fra når jeg tar knebøy. Eksempelvis beinpress og sykling på ergometersykkel går helt fint. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antakeligvis trengs opptrening av disse musklene.

I tillegg må du sørge for å bruke hip hinge under øvelsene, og ikke gå lavere enn du klarer å holde bekkenet stabilt. Dette vil føre til at du ikke overdrevent strekker i lysken.

Bruk rolig eksentrisk trening for å regenerere det strukne vevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...