Gå til innhold

Hvorfor er jeg så sykt sulten?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som du merker så justerer kroppen opp appetitten når aktivitetsnivået øker. Løsningen er like enkel som den er opplagt: Spis mer.

Sørg for å få i deg tilstrekkelig med protein (metter godt, viktig for muskelgainz) og bra med grønnsaker (fiber metter også godt). Alle måltid bør ha en kurant mengde protein + grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du merker så justerer kroppen opp appetitten når aktivitetsnivået øker. Løsningen er like enkel som den er opplagt: Spis mer.

Sørg for å få i deg tilstrekkelig med protein (metter godt, viktig for muskelgainz) og bra med grønnsaker (fiber metter også godt). Alle måltid bør ha en kurant mengde protein + grønnsaker.

Ikke for å kverulere, men fett og karbohydrater er vel så viktig - dersom volum i måltidene er et problem (?) kan det lønne seg å velge noe mer energitette matvarer. Proteinkilder som også er rike på fett (makrell og egg!) er både billig, næringsrikt og kan mette en hel del.
Av karbohydratkilder er potet det som scorer høyest over hva som metter mest

Endret av Therese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, fint at du at presiserer :)  Tanken min var mer at det må mer til enn knekkebrød og riskaker for å dekke sult, men som du sier så er det mer sammensatt enn bare økt mengde protein.
 

Til frokost spiser jeg 2 ristede brød med smør og eggehakk.
Samme til lunsj bare ett brød ekstra. 
I mellomtiden spiser jeg ofte gulerøtter, epler og bananer.

Middag varier jo, men har blitt veldig mye hjemmelaget suppe i det siste.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...