Gå til innhold

"skreddersydd" kostholds plan


litenÅsliten

Anbefalte innlegg

Heisann, det har seg sånn at jeg hadde fått meg bestilt et slikt et skreddersydd kosthold fra et ganskje kjent sted. nærmere sagt treningsforum.
Etter å ha prøvd dette over noen månder etterfulgt med trening, spise dag, hvile dag.. egt alt det man trenger for å skape forandringer så syntes jeg forandringene burde vært... kanskje en del bedre, hvertfall med tanke på at jeg la meg helt på den sunne stien og fulgte ting til punkt å prikke.

Vedlagt finner dere kostholds planen (fikk så klart alternativer) men om dere tar for dere en 20 år gammel kar på 78 kg, små lubben, 178 høy.
Målet var å gå ned en del i fett% samt å bygge muskler så jeg ikke ville se ut som den søte puddingen jeg var.

Spørsmålet er da, hva dere tenker om dette programmet? 
Og til ettertanke så burde jeg satt meg noen tydeligere mål enn å bare gå ned å bygge muskler, noe jeg skal ta høyde for i fremtiden.

10409242_670014633104814_47492097692747901_n.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange ting jeg mener er unødvendig her.

1. Altfor mange små tullete måltider. 4 større måltider hadde vært bedre.

2. ca. 240 g protein som i till tilfelle blir over 3 g/kg kroppsvekt. 2-2,5 g hadde vært mer passende.

3. Litt lite fett etter min mening, og eneste gode fettkilden er 2 egg og litt madler.

4. Karbohydratmengden er forsåvidt ok, men om proteinmengden hadde vært litt lavere så ville du kunne fått inn litt mer karbo og/eller fett.

 

Totalt kcal blir rundt 2300-2400 kcal. Om dette er passende er vanskelig å si uten å vite hvor mye aktivitet du faktisk er i.

Hvilke resultater har du fått med programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si jeg synes det er litt skremmende med slike skreddersydde kostholdsplaner.

Når det kommer til vekt opp/ned er det energi inn - emergi ut som gjelder.

Lær deg å telle kalorier om du ønsker å få kontroll på vekt opp/ned og tell proteinene for å få kontroll på muskelmassen samtidig. På denne måten får du full kontroll og sikrer at du ikke får i deg for lite mat selv ved vektnedgang.

Spis normal mat, det du har lyst på - innenfor rammene av daglige kalorier og proteiner som er tilpasset din kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsforum sitt "skreddersydde" plan, er strengt tatt ikke skreddersydd. Det er kun laget utifra hvilken vekt, høyde og kjønn stort sett. Ferdiglagde planer til forskjellige vektklasser. F.eks 70-75kg har en plan, osv.. 

Latterlig dyrt for noe de ikke bruker noe tid på. Finn deg en som følger deg opp, der du gir ukentlig rapport, og slik kan justere om resultatene uteblir. Gjør man det, sikrer man seg resultat uke til uke, fremfor å gå flere måneder for å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsforum sitt "skreddersydde" plan, er strengt tatt ikke skreddersydd. Det er kun laget utifra hvilken vekt, høyde og kjønn stort sett. Ferdiglagde planer til forskjellige vektklasser. F.eks 70-75kg har en plan, osv.. 

Latterlig dyrt for noe de ikke bruker noe tid på. Finn deg en som følger deg opp, der du gir ukentlig rapport, og slik kan justere om resultatene uteblir. Gjør man det, sikrer man seg resultat uke til uke, fremfor å gå flere måneder for å se. 

Det er egt det jeg har tenkt å trodd i ettertid.at den var veldig lite tilpasset meg...Skal sies at det er tøft å holde seg til dietten, spesielt når det ikke er noe saus og slikt ved siden av :p
Tenker at så fort jeg kommer meg inn i jobb igjen at jeg skal prøve en ny runde med kostholds veileder, men vet ikke helt hvor jeg skal kikke etter det... Sett at ei med navn "marianne betten" driver med dette, men vil jo ikke gå på samme smellen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ting jeg mener er unødvendig her.

1. Altfor mange små tullete måltider. 4 større måltider hadde vært bedre.

2. ca. 240 g protein som i till tilfelle blir over 3 g/kg kroppsvekt. 2-2,5 g hadde vært mer passende.

3. Litt lite fett etter min mening, og eneste gode fettkilden er 2 egg og litt madler.

4. Karbohydratmengden er forsåvidt ok, men om proteinmengden hadde vært litt lavere så ville du kunne fått inn litt mer karbo og/eller fett.

 

Totalt kcal blir rundt 2300-2400 kcal. Om dette er passende er vanskelig å si uten å vite hvor mye aktivitet du faktisk er i.

Hvilke resultater har du fått med programmet?

6måltider  var igrunn vanskelig å trykke inn i en hverdag med jobb, ble jo grise mett av lunsjen etter frokost.

I den perioden trente jeg 5 dager i uken, etter en fysisk krevende jobb på lager 8-16.
Av resultater så var det vel at jeg fikk en god del mer energi enn det jeg opprinnelig hadde.. kroppsmessig vil jeg ikke si at det no nevne verdig, 2-3 kg ned bare.
Største forandringen var før jeg i det hele tatt begynte da jeg kutta ut saus, junk, brus, alkohol osv osv.. da gikk jeg jo fra 90-78ish på ganske kort tid egentlig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...