Gå til innhold

Sheiko - Russisk styrkeløftprogram


TMHL

Anbefalte innlegg

Hei,

Er i uke 2 på Sheiko #30 sitt program, og har noen spørsmål rundt kosthold. Har allerede vært i kontakt med online coaching angående kostholdsplan, men ettersom jeg er student med masse utgifter er det litt mye å ta seg råd til nå. Spørsmålet mitt baserer seg nærmere på hvor mange kcal jeg bør innta.

Slik jeg har regnet ut selv bør jeg ligge på omtrent 1900-2000 kcal i vedlikehold. Jeg fikk også bekreftet fra online coaching at jeg bør minimum ha 1900 og eventuelt øke - han nevnte ikke hvor mye da. Det er her jeg stiller spørsmål rundt - det er 3 økter per uke, hvor jeg bruker omtrent 2 timer på hver økt (ettersom at det er et ganske heftig program). Bør jeg da øke inntaket? Eller er 2000 kcal omtrentlig greit? Og dersom jeg bør øke - hvor mye?

 

Alder: 20 år

Høyde: 151 cm (lenge siden jeg har målt høyde)

Vekt: 56 kg

Legger ved et bilde. Har altså ikke et ønske om å bli større enn jeg allerede er.

12255630_924857304251504_1287699526_o.th

Håper noen kan gi meg et godt og utfyllende svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Siden du trener Sheiko og har bøysko regner jeg med at du ønsker økninger på styrkefronten(?) Siden du ikke ønsker å gå opp noe særlig i vekt er du nødt til å trikse og mikse litt rundt ditt daglige vedlikehold. En god tommelfingerregel for jenter er å ta kroppsvekt i pund x 14-15. I ditt tilfelle blir dette da

56x2.215x14 = 1736
56x2.215x15 = 1860