Gå til innhold

Når er det "innafor" å bruke stropper ?


tigerkatta

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med grepet  i  mark og lurer på om stropper kan være et  alternativ. Eller vil det bare være å " lure" seg selv  ? Kalk og magnesium er ikke tillatt på senteret  og hansker fungere ikke. Bruker nå alternert grep  men  begynner å slite med grepet ved ca  80 kg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har planer om å konkurrere, ville jeg ikke ha brukt stropper til annet enn støtteøvelser med bredt grep. I så fall hadde det kanskje vært hensiktsmessig å finne et nytt senter hvor man får lov til å bruke kalk.

Hvis du ikke skal konkurrere, så kan stropper være et alternativ for de tyngre settene. Jeg vil uansett anbefale å jobbe med å styrke grepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei , er ikke tillatt med noen form for kalk , men har brukt det litt i  smug når jeg er alene. Leker jo litt med tanken på å konkurrere, men må nok få til litt tyngre løft først. Ligger nå på 90 i  mark , 80 i  bøy og 50 i benk.

Høres ut som du er på nippet til å finne en styrkeløftklubb å trene sammen med de, der kan du bruke så mye kalk du bare vil :) Når det er sagt bruker mange styrkeløftere reimer her og der for å spare på grepet/huden litt også når mengden blir høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fy-fy å bruke stropper i mine øyne - grepet er noe av det viktigste man trener.

-Men forstår problemet - jeg kunne aldri ha trent ML uten magnesium selv..:wacko:

Det finnes flytende midler som ikke legger fra seg "rester" på stengene overhodet - inkludert en kalkversjon man får kjøpt hos G-sport (heter "Chalk").

Ellers stemmer jeg for "forslaget" over - ta deg en tur til "styrkegymmet" istedet, eventuelt en prøvetime. Der jeg selv trener er det ikke tillatt å la kalken ligge hjemme ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evnt bruk én reim og bytt hand hver gang. Om det er svette og dårlige stenger (sannsyneligvis er det det, for det er det stort sett på kommersielle gym), samt mangel på kalk som ødelegger selv alternerte grepet ditt, så vil dette funke bedre enn alternert grep, og samtidig får du trent grep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Stropper er ikke fyfy, men ikke bli avhengig av det. Bruk det på de aller tyngste settene hvis stangen din er for glatt. Grepet lar seg trenes opp mye hurtigere enn en muskel. Veldig teit om grepet skal hindre deg for videre framgang. Men jeg ville sett meg etter et nytt gym, "if you're serious about your gainz."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...