Gå til innhold

Carb Cycle Diet


Torbiz

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er en gutt på 20 år som er på utkikk etter litt hjelp til å sette sammen en liten kostholdsplan med carb cycle diet. Jeg trener styrke 5 ganger i uka og tar meg alltids noen løpeturer. Tror jeg veier rundt 90 kg. Hatt helt sinnsykt fremgang med styrketreningen siden jeg startet for fullt i August synes jeg. Lagt på meg litt, men det er både muskler og fett. Nå  ville jeg se hvordan alt ser ut under fettet. Noen som har lyst til å hjelpe meg litt med et lite oppsett? Eller har noen tips/erfaring? Ta gjerne kontakt!

11037012_10152740789402511_7981817071746259175_n.jpg

IMG_3285.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallå! Det er fordi at jeg har sett så mye positive resultater av det. Foreslår du noe annet? Vil ikke miste et gram av muskelmassen min. Den lille jeg har. haha

Hvilke positive resultater?

Det som fungerer er det som en kan holde over lengre tid, ikke nødvendigvis fordi det er periodisk faste, biorytme, carb cycling eller noe annet.
Dersom målet (for en periode?) er å redusere fettprosenten er det flere faktorer enn hvordan du distribuerer karbohydratene dine som er gjeldende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke positive resultater?

Det som fungerer er det som en kan holde over lengre tid, ikke nødvendigvis fordi det er periodisk faste, biorytme, carb cycling eller noe annet.
Dersom målet (for en periode?) er å redusere fettprosenten er det flere faktorer enn hvordan du distribuerer karbohydratene dine som er gjeldende

Jeg har sett folk minke fettprosenten betraktelig over kort tid. Jeg vil bli kvitt mest mulig fett til jul, så hvis du har noen forslag så tar jeg gjerne i mot! Jeg er veldig dårlig på det med diett osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett folk minke fettprosenten betraktelig over kort tid. Jeg vil bli kvitt mest mulig fett til jul, så hvis du har noen forslag så tar jeg gjerne i mot! Jeg er veldig dårlig på det med diett osv

Hvilke folk?

Du kan betrygge deg at de fleste er "dårlige på det emd diett osv", rett og slett fordi det ikke er noe naturlig med det.

Har du sett denne? http://fitnessbloggen.no/guide-til-diettoppsett/

Prøv deg på denne først, sett opp et forslag og legg ut til vurdering - for din egen del drar du langt mer nytte av å gjøre arbeidet selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke folk?

Du kan betrygge deg at de fleste er "dårlige på det emd diett osv", rett og slett fordi det ikke er noe naturlig med det.

Har du sett denne? http://fitnessbloggen.no/guide-til-diettoppsett/

Prøv deg på denne først, sett opp et forslag og legg ut til vurdering - for din egen del drar du langt mer nytte av å gjøre arbeidet selv :)

Det er mange jeg følger på nettet og som Josef Rakich coacher. Veldig effektivt i følge han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke folk?

Du kan betrygge deg at de fleste er "dårlige på det emd diett osv", rett og slett fordi det ikke er noe naturlig med det.

Har du sett denne? http://fitnessbloggen.no/guide-til-diettoppsett/

Prøv deg på denne først, sett opp et forslag og legg ut til vurdering - for din egen del drar du langt mer nytte av å gjøre arbeidet selv :)

 

Informasjon Torbjørn

BMR:

1998,75 kcals (Uten aktivitet på en dag).

 

Trener 5-7 ganger i uka.

1998,75 x 1,50 = 2998,125 kcals.

For moderat fettforbrenning: Kutte 15% av daglig energiforbruk = 2548,40628 kcals.

 

Fordelig av protein, fett og karbohydrater.

2,5 g x 90 kg = 225 g protein

84 g fett

223 g karbohydrater

Fant ut noe sånt?

Er det mulig å gå ned i fettprosent men allikevel øke i muskelvekst? Hva må jeg eventuelt gjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Informasjon Torbjørn

BMR:

1998,75 kcals (Uten aktivitet på en dag).

 

Trener 5-7 ganger i uka.

1998,75 x 1,50 = 2998,125 kcals.

For moderat fettforbrenning: Kutte 15% av daglig energiforbruk = 2548,40628 kcals.

 

Fordelig av protein, fett og karbohydrater.

2,5 g x 90 kg = 225 g protein

84 g fett

223 g karbohydrater

Fant ut noe sånt?

Er det mulig å gå ned i fettprosent men allikevel øke i muskelvekst? Hva må jeg eventuelt gjøre da?

Supert!

Siden du er såpass nybegynner med styrketrening er det faktisk innenfor med 2,5g protein pr kg/kv, ellers er 1,8-2g mer enn nok
Start med 5-10% underskudd først, ikke kutt av hele 15% med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert!

Siden du er såpass nybegynner med styrketrening er det faktisk innenfor med 2,5g protein pr kg/kv, ellers er 1,8-2g mer enn nok
Start med 5-10% underskudd først, ikke kutt av hele 15% med en gang

Har vel trent styrke siden 1 vgs, så har trent i 5 år.. :p men først nå etter sommeren at jeg har begynt på tatt det seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel trent styrke siden 1 vgs, så har trent i 5 år.. :p men først nå etter sommeren at jeg har begynt på tatt det seriøst. 

Hvor lenge en har trent er ikke synonymt med hvilket nivå en er på - så siden du sier du har tatt treningen til et mer systematisk/"seriøst" nivå er det dette som sier hvor nærme en er sitt potensial

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...