Gå til innhold

Øke muskelmasse - redusere fett. Er det mulig?


Shake90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis man tar utgangspunkt i en person som har trent styrk og kondisjon 2-4 ganger i uken, men aldri pushet seg så mye/hatt målsetning/progresjon, og hatt et "ok" kosthold. Hvis man nå har etablert et godt og næringsriktig kosthold, og ønsker at endelig resultat skal være lavere fettprosent, men noe mer muskelmasse - Hvordan burde man gått fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar utgangspunkt i en person som har trent styrk og kondisjon 2-4 ganger i uken, men aldri pushet seg så mye/hatt målsetning/progresjon, og hatt et "ok" kosthold. Hvis man nå har etablert et godt og næringsriktig kosthold, og ønsker at endelig resultat skal være lavere fettprosent, men noe mer muskelmasse - Hvordan burde man gått fram?

LeanGains.com vil funke hvis du er åpen for periodisk faste. Fortsett med styrketrening og tunge baseøvelser. Kardio er ikke nødvendig for å forbedre kroppskomposisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Periodisk faste er jeg allerede 2-3 uker inni - trives veldig! Trener også styrke 3 ganger i uken hvor de fleste baseøvelser er ink, passer hele tiden på å sørge for å legge på vekter ettersom jeg blir sterkere. Av egen løpsinteressee 2 intervalløkter + 60 min jogg pr uke. Har foreløbig lagt meg på rundt 1600 kcal og spiser etter prinsippene, men er svært usikker på hva jeg egentlig bør ligge på innen for både inntak av kcal, prot, karb og fett ut i fra ønske om ned i fett, opp i muskler. Ønske om å ha sommerkroppen i boks når den tid kommer. Er nå på 65 kg fordelt på 167 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Periodisk faste er jeg allerede 2-3 uker inni - trives veldig! Trener også styrke 3 ganger i uken hvor de fleste baseøvelser er ink, passer hele tiden på å sørge for å legge på vekter ettersom jeg blir sterkere. Av egen løpsinteressee 2 intervalløkter + 60 min jogg pr uke. Har foreløbig lagt meg på rundt 1600 kcal og spiser etter prinsippene, men er svært usikker på hva jeg egentlig bør ligge på innen for både inntak av kcal, prot, karb og fett ut i fra ønske om ned i fett, opp i muskler. Ønske om å ha sommerkroppen i boks når den tid kommer. Er nå på 65 kg fordelt på 167 cm.

http://www.1percentedge.com/ifcalc/

Lek deg litt med den kalkulatoren. På treningsdager kan du legge deg på ca. 45% proteiner, 40% karbohydrater og 15% fett. På fridager kan du gå litt lavere på karbo og litt høyere på fett mens proteininntaket holdes høyt. Innta flere kalorier på treningsdagene enn fridagene. Ellers høres det jo ut som du gjør ting riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Har vært inne på den før og lekt meg (BMR:1439, TDEE: 2230), men sliter med å finne ut hva som blir riktig... Slik ser det ut på noen av funksjonene, når jeg har innrettet etter anbefalt prosent i forrige innlegg.

Weightloss (-20/0): 1784 på hviled / 2230 på treningsd.

Lean massing (-10/+20): 2007 på hviled/ 2676 på treningsd.

Standar recomp (-20/+20): 1784 hviledag / 2676 treningsd.

Noen formening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Har vært inne på den før og lekt meg (BMR:1439, TDEE: 2230), men sliter med å finne ut hva som blir riktig... Slik ser det ut på noen av funksjonene, når jeg har innrettet etter anbefalt prosent i forrige innlegg.

Weightloss (-20/0): 1784 på hviled / 2230 på treningsd.

Lean massing (-10/+20): 2007 på hviled/ 2676 på treningsd.

Standar recomp (-20/+20): 1784 hviledag / 2676 treningsd.

Noen formening?

Vet ikke helt konkret hva som er målet ditt, men gå for -20/0 hvis du vil ned i vekt, -10/20 hvis du vil opp i vekt, -20/20 hvis du vil beholde vekta og bytte ut litt fett med muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt for meg har ingen ting å si, så sant kroppen blir litt mer definert enn nå innen sommerstid. Så da tror jeg at jeg skal prøve -20/+20. Takk - igjen! Veldig snilt av deg å hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...