Gå til innhold

Kraftige smerter i korsrygg når jeg står/går


Anbefalte innlegg

Hei.

Etter gårsdagens treningsøkt så gikk jeg derifra med vond rygg, veldig vond rygg.

Uten at det skjedde noen spesiell episode som ga meg en "smell", det kom etter hvert.

Hadde signaler om at jeg sikkert burde tatt det med ro denne dagen, men når jeg allerede var på trening så klarer jeg selfølgelig ikke ta det helt med ro.

Nå er smertene slik at jeg kjenner INGENTING når jeg ligger, er ok de første 30 sekundene ut fra sofaen, før smertene stikker til igjen. Værst er det å stå ved kjøkkenbenken, eller gå, og dagens bæreposer gjorde det heller ikke mer morro. Smertene ligner veldig mye på prolaps, som bare kan beskrives med kniv i korsryggen (uten å ha opplevd den smerten selv :p )

Men når jeg sitter i sofaen kan jeg sitte normalt, strekke meg etter vannglass på bordet osv.

Jeg har to prolapser fra før, så jeg trodde jo umiddelbart at dette var en ny en, men mtp hva jeg nevner ovenfor så får jeg det ikke til å stemme.

Jeg ble heller ikke noe værre over natta, noe jeg alltid har blitt med prolaps.

Noen her inne med nok kunnskap på rygg og skader som kan berolige meg med at dette er noe muskulært som ordner seg selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En tur til legen er mitt forslag. Googler du nok om ryggsmerter vil du nok ende opp med å lese at du har kreft syv forskjellige steder, klamydia, lavt stoffskifte og du kommer mest sannsynlig til å bli lam i begge bena og må amputere ene armen.

Fra spøk til alvor: Oppsøk lege, evt en god fysioterapeut som er flink på ryggsmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som skivesmerter, dessverre.

At dette kan ha et motorisk/muskulært opphav, antakeligvis. Men tviler på at smertene har muskulær opprinnelse i dette tilfellet, spesielt med din historie og foranledning.

Hvis treningen fører til skivesmerter så bør du 1: vurdere teknikken og 2: vurdere holdningen.

Les ryggartikkelen min nedenfor

http://treningogrehab.no/klemmer-du-ubevisst-inn-magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja begynner og bli overbevist om det selv også, noe muskulært ville vell blitt bedre eller i det minste forandret seg til nå.

Teknikken min vet jeg er bra, det er noe jeg har terpet på i årevis.

Men jeg vurderte nettop og gå tilbake til fullkroppstrening, for jeg synest mobiliteten har forsvunnet sakte men sikkert etter at jeg gikk over til splitt-trening. Så det skulle jeg nok tenkt på litt før (n)

Ryggen min har vært vond om morgenen de siste ukene, mye på grunn av at jeg har jobbet 14 dager nattskift i en kontorstol og ikke hatt mulighet til skikkelig bevegelse imellom vaktene (kun styrketrening), så jeg burde nok tatt dette som en forvarsel og tatt det med ro på trening til det kom seg igjen, men det er lettest å være etterpåklok.

Men det med holdning som du nevner må jeg se nærmere på.

Har MR på lørdag, så får vell svar om ett par uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...