Gå til innhold

Drakter til en utstyrsnewbie.


FrkDiaz

Anbefalte innlegg

Vi kommer nok ingen vei, og som du sier så er vi uenige, basert på forskjellige infallsvinkler og konklusjoner, så vi gir oss der ja :)

Men vil gjerne legge til at til tross for at det kanskje kan virke sånn, så prøver/prøvde eg på ingen måte å opptre ufint, om det måtte tolkes den vei så beklager eg. Bare den måten eg er på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje du overtolker Jørn litt, Asgeir. Jeg tolker det ikke slik at Jørn mener du ikke bryr deg om løfterne på generelt grunnlag, men at det akkurat når det kommer til bruk av utstyr og det å lære utstyrsløfting vil det utvilsomt være til løfterens beste å gå over til Odin, mens det vil være til klubbens (BSKs) beste om utstyrsløfterne blir slik at kunnskapsnivået kan økes i klubben. Han presiserer også, flere ganger, at totalbildet mtp hva som er best for løfteren er en helt annen diskusjon. Da er det snakk om personlig utvikling, ikke bare det rent løftetekniske. Venner, sosialt samvær, trivsel, det å føle at en er en del av et godt miljø. Jørn er ikke uenig med deg i at alle disse faktorene er viktige, men det er ikke det som diskuteres her. Vil du lære å bruke utstyr, lær av de beste.

BSK er i utvikling, og kunnskapsnivået er på vei opp - men det er likevel et godt stykke igjen på den fronten. Getting there.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er til BSK sitt beste, kan det nok også være uenighet om og ikke alle er enige i at en sterkere satsning på utstyrsløfting vil være den beste veien å gå. Jeg for min del vil unngå å mene for mye om akkurat den debatten, men vil fastholde at det er fult mulig å lykkes med utstyrssatsning i BSK. Også på et høyt internasjonalt nivå for ungdom og junior.

Jeg har ingen problemer med at folk er uenig med meg i det. Men at folk som ikke kjenner meg fremstiller det som om jeg hevder dette fordi jeg forsvarer klubb fremfor å tenke på løfterens beste, vel, det er såpass dumt at jeg tenkte at det er slikt som eksempelvis du, Ninaz, ville ta til orde mot og si i fra om ikke er en rettferdig konklusjon.

Men verden går videre i morgen også.

Med eller uten utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går i forsvarsposisjon igjen, Asgeir - og velger å ikke lese det som blir skrevet. Jeg vet at du virkelig bryr deg om hver eneste løfter i BSK. Jeg har heller ikke sagt at du tenker mer på klubben enn løfterne. Jeg sier at det at en løfter blir i BSK for å lære utstyr er bedre for klubben enn for løfteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier at det at en løfter blir i BSK for å lære utstyr er bedre for klubben enn for løfteren.

Det er det, som sagt, ikke alle som vil være enig med deg i. Jeg velger å ikke ha noe offisielt synspunkt på det. Mitt poeng er at det vil være løftere som vil kunne lykkes bedre som utstyrsløftere i BSK enn i Odin. Selv om det sikkert som oftest vil være omvendt.

Vær gjerne uenig, men ikke vær det fordi dere konkluderer med at jeg har klubbens beste i siktet og ikke løfterens beste.

Det blir bare for dumt.

Og så kan vi sikkert en dag uteske de idrettspsykologiske aspektene som kommer i spill når det skapes uovertrufne utstyrsløftere i et miljø i en bygd i Øksfjord, i en klase med hus i Sogndal eller på ett eller annet avsindig lite sted uten et fnugg av kompetanse eller uten et eneste besøk av noen fra forbundet...

Men det får bli en annen gang.

Nå gidder jeg ikke mer.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at du virkelig bryr deg om hver eneste løfter i BSK. Jeg har heller ikke sagt at du tenker mer på klubben enn løfterne. Jeg sier at det at en løfter blir i BSK for å lære utstyr er bedre for klubben enn for løfteren.

Vær gjerne uenig, men ikke vær det fordi dere konkluderer med at jeg har klubbens beste i siktet og ikke løfterens beste.

Det blir bare for dumt.

Det at du nok en gang velger å forsvare deg selv mot innbilte beskyldninger blir for dumt, ja. Helt enig.

Så jeg gidder heller ikke mer.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Kan man bruke bøydrakten bak frem i klassisk mark og eller funker det best i sumo ?

Jeg brukte en super centurion rett vei i klassisk uten stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der liker nok lommeboken min godt! Må bare finne ut hvilken størrelse jeg trenger nå da :sneaky: 

Det er ikke "optimalt", men det er nå greit for å spare litt penger da det er viktigere med en god bøydrakt (som du bruker i mark også) en en god markdrakt du ikke bruker i bøy ;) Får minst ut av markdrakten uansett så.

Men du kan jo dobbelsjekke med litt flere, jeg bare dro den på å marka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke "optimalt", men det er nå greit for å spare litt penger da det er viktigere med en god bøydrakt (som du bruker i mark også) en en god markdrakt du ikke bruker i bøy ;) Får minst ut av markdrakten uansett så.

Men du kan jo dobbelsjekke med litt flere, jeg bare dro den på å marka.

Tror jeg får aller minst ut av markdrakt med mindre jeg bytter til sumo. Er nemlig sterkest i bunn og sliter som oftest fra knærne og opp -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg får aller minst ut av markdrakt med mindre jeg bytter til sumo. Er nemlig sterkest i bunn og sliter som oftest fra knærne og opp -_-

Mer hjelp i bunn = mer fart til å bruke på å bryte i mellom Stickypoint som er høyere oppe :) 

få lånt/prøvd noen drakter på Odin (om du er der nå), så finner du det som føles best ut :)

Endret av burny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...