Gå til innhold

Går jeg ned for fort i vekt? [Overvektig]


Anbefalte innlegg

6/06/2015 veide jeg 126.7 kilo.

06/15/2015 veier jeg 123.3 kilo.

Jeg vet at man ofte går ned ganske kjapt når man begynner og trene å spise sundt. Det er ikke det at jeg klager akuratt på at jeg har gått ned mye i vekt, men jeg lurer på om jeg går for fort ned i forhold til hva jeg burde. Jeg tror jeg veide rundt 128 før jeg tok min første vekt den 6.

Jeg spiser godt med sunn mat, tror jeg ligger på rundt 1500cal om dagen. en plass mellom 1300-1700 er det isåfall. det kommer litt ann på hvor flink jeg er med prosjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

De første kg som går er veldig mye vann, så ikke tenk så mye på det :) du kommer til å stagnere etterhvert og det er helt normalt :) hvis du veier 123 så ville jeg definitivt lagt opp 1000 kalorier til, spesielt hvis du trener 3-4 ganger i uken! Jeg kan love deg at det å gå i massivt underskudd på kalorier ikke lønner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk opp for første gang siden jeg started på mitt sunnere liv. jeg gikk opp 0.7 Kg ved forige måling. Det har ikke demotivert meg på noen måte, regner med at det er fordi jeg A) kjørte i 13 timer, for så og dra på fest, spise junk og veie meg dagen der på. eller B) at jeg har fått mer muskelmasse en det jeg har gått ned i Kg. Er bare og kjøre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt en 2 måneders detox periode (null alkohol, null junk og null cheat days) bare for å komme inn i rytmen. Alt av sukker og alkohol bryter ned kroppen ganske kraftig å det merker du når du har vært i "gamet" en periode. 0.7 kg muskelmasse hørtes ut som mye, spesielt hvis man tenker at man kan legge på seg ca 6 kg muskler i året.. Men hvem vet :)

Jeg har trua på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke jeg har noe spess problem med "rytme" jeg spiser kun junk om jeg er på fylla. Kan jo godt være at jeg ikke burde drikke hver helg da, det er jo kansje noe jeg kunne sluttet med :p Sukker har jeg ikke vært borti siden jeg begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alkohol og junkfood gir deg massiv "bloat" i flere dager etterpå.. Kan lett veie 2 kg mer i flere dager etterpå, men det stabiliseres når ting har normalisert seg.

Såpass ja? Er jo alkohol som er verst for min del her da. Er ufattelig glad i single malt whisky, og noen øl skader jo heller ikke. Får vel begynne og kutte der også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja? Er jo alkohol som er verst for min del her da. Er ufattelig glad i single malt whisky, og noen øl skader jo heller ikke. Får vel begynne og kutte der også ;)

Hvis du tar utgangspunkt i at alkohol stopper forbrenningen i kroppen din så skjønner du sikkert greia :)

Når du drikker, så fokuserer kroppen din på å forbrenne alkoholen først og som du vet så tar det litt tid. Alt du inntar i den perioden legger seg lettere på kroppen fordi kroppen skal forbrenne alkoholen først. Det er iallefall forklaringen jeg fikk og jeg ble skremt!

Som jeg sa, jeg anbefaler 2 måneders detox :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...