Gå til innhold

Sjekke knebøyteknikken? (Video)


BlindMoth

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ser ikke noe gæli' her, bortsett fra at du er for grunn og at du går drøyt sakte ned. På første videoen er det halvbøy, på den andre er det bedre. Du kan fortsatt gå ca. 10cm dypere. Husk stooort pust og stram mage/korsrygg skikkelig før og under hver rep.

Så dypt bør du gå:

squat_depth_image-550x341.jpg&sp=544499a5f9f728626e5c408c802ea6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det Tronaldo sier ikke stemmer, men vær forsiktig med å gå så dypt dersom du ikke har god nok mobilitet. Jeg gikk til en PT etter gjentatte "knekker" i korsryggen og et generelt ubehag i den regionen. Jeg har aldri fått påpekninger på knebøyteknikken, men begynte jo å lure da det gjorde vondt gang på gang. Det han kunne fortelle meg var at mobiliteten min var altfor dårlig til å gå under pararell. Når jeg kommer under et visst punkt så bøyer korsryggen min seg helt ufrivillig (bekkenet tilter fremover) uansett hvor mye jeg prøver å holde igjen.

Da jeg la ut video(er) her for å prøve å analysere problemet skjønte jeg nesten ikke hva som var galt selv om det ble forklart. Nå ser jeg at majoriteten av de rundt meg på treningssenteret har den samme knekken når de kommer dypt nok.

Jeg vet at "under pararell" er den hellige gral når det kommer til knebøy, men folk som anbefaler det burde legge inn en disclaimer som sier "dersom kroppen tillater det" el for jeg tør tippe at de færreste klarer dette med god teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...