Gå til innhold

Få sixpack mens man bulker. Mulig?


Gjest Banan Arne

Anbefalte innlegg

Gjest Banan Arne

Ja. Hva titlen sier. Jeg er 21 år, 185 gøy, og veier 81kg. Jeg har lyst til å få større muskler, men jeg har blitt fortalt at jeg må velge mellom å bli stor og å få sixpack! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Banan Arne
Sixpack er jo et resultat av lav fettprosent.

Men hva mener du med å bli stor? Skal du legge på deg fett?

Går fint an å bygge muskler mens man går ned i fettprosent, feks periodisk faste er en fin måte å gjøre dette på :)

Næææh, jeg er ferdig med å være feit nå. Nå skal jeg bare bli stor og sterk.

periodisk faste, vil det si å gå rundt å være sulten over lengre tid? Jeg har blitt flink til å være sunn, men jeg er IKKE flink til å være sulten :p

Men hvis jeg går i overskudd med tanke på kalorier jeg forbrenner på en dag, vil det da legge seg fett på kroppen eller vil det gå til å få større muskler? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://fitnessbloggen.no/enda-en-uke-med-periodisk-faste/

Står mye bra her.. og i de andre artiklene til kjetil. Er bare å lese :)

Ang. overskudd og hvor mye man må ligge over for å hindre at noe går til fett må nesten noen andre svare på..

Jeg bare spiser jeg :) Spiser sånn at jeg vet at jeg er ca i overskudd, og har cardio noen ganger i uken.. legger ikke på meg fett jeg hvertfall. Går jevnt nedover i fettprosent og jevnt opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du klarer å lære deg å lytte til kroppens sultsignaler og ikke ødelegger disse med for stor andel karbohydrater i måltidene så vil mange oppleve å få akkurat nok næring til å bygge muskler, men lite nok til at en går ned i fettprosent. Health & Fitness er et kosthold som kan fungere veldig bra til en slik strategi (http://fitnessbloggen.no/myrevolution-health-fitness-concept/).

Periodisk faste er også en bra løsning, men her kan man fort ende opp med å spise litt for lite siden man i praksis manipulerer sultfølelsen ved å faste på formiddagen. Så man bør ha en viss kontrol på at man ikke spiser for lite på PF om man ønsker å bygge muskler. De fleste vil ikke merke noe til sulten etter 3-4 dager på PF, men ikke alle klarer å adaptere til dette, så om du fremdeles er sulten før første måltid etter å ha prøvd dette en uke er det bedre å spise vanlig.

Men det som er den beste strategien vil være personavhengig. Selv har jeg ikke klart å få mye ut av å prøve å gjøre begge deler samtidig, da har det endt opp med stillstand på begge fronter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brukernavn

Veldig enig med siste innlegg. Det skal ikke være nødvendig å legge på seg 2kg fett for å få 2kg mer muskelmasse. Den bulke-deffe strategien synes jeg ikke noe særlig om, har gjort det selv før, bulke opp til 95kg, for så å bruke 6måneder for å redusere fettprosenten og ende på 86kg. Man skal gjerne være ganske bevisst på fettreduseringen også, slik at man ikke mister noe muskelmasse underveis. Jeg har personlig aldri angret så mye på noe i trenings og kosthold sammenheng før når jeg innså hvor mye ekstra arbeid det tok å fjerne alt fettet, gjør fremtidige deg en tjeneste og kombiner fettforbrenning med å bygge musker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Banan Arne
Veldig enig med siste innlegg. Det skal ikke være nødvendig å legge på seg 2kg fett for å få 2kg mer muskelmasse. Den bulke-deffe strategien synes jeg ikke noe særlig om, har gjort det selv før, bulke opp til 95kg, for så å bruke 6måneder for å redusere fettprosenten og ende på 86kg. Man skal gjerne være ganske bevisst på fettreduseringen også, slik at man ikke mister noe muskelmasse underveis. Jeg har personlig aldri angret så mye på noe i trenings og kosthold sammenheng før når jeg innså hvor mye ekstra arbeid det tok å fjerne alt fettet, gjør fremtidige deg en tjeneste og kombiner fettforbrenning med å bygge musker :)

Okei, men jeg har fortstått det slik at hvis jeg vil ha større muskler, så må jeg har kalori overskudd, og hvis jeg vil ha mindre fett, skal jeg ha kalori underskudd :S Jeg trener kondis 2-3 ganger i uka og styrke 3 ganger og spiser veldig sunt, så merker jo at magen har blitt betraktelig finnere :p Men musklene mine har ikke blitt sååå mye større, de har bare blitt mer... faste

Unnskyld, jeg er litt forvirret på hvordan muskler faktisk blir laget. Før så trodde jeg at hvis man spiste masse proteiner, så fikk man større muskler. Men så leste jeg at proteiner gjorde slik at musklene restituerte raskere. Nå vet jeg egentlig ikke hva som faktisk gjør musklene større!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn

Det er mulig å bygge muskler mens man reduserer fettmasse. Det gjøres rett og slett ved å ikke ha for store kaloriunderskudd, nok til at kroppen din bygger muskler mens den også bruker fettlagrene som energikilde. Avhengig av hvor seriøs du er, så hadde jeg satt opp et kostholdsprogram, på denne måten er du sikker på at du får i deg nok næring, og ikke for mye. I første omgang kommer kunnskap til kalorier godt med. www.mylog.no er en gratis side hvor du kan loggføre hva du spiser og se næringsinnholdet og kalorioversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Banan Arne
Det er mulig ån bygge muskler mens man reduserer fettmasse. Det gjøres rett og slett ved å ikke ha for store kaloriunderskudd, nok til at kroppen din bygger muskler mens den også bruker fettlagrene som energikilde. Avhengig av hvor seriøs du er, så hadde jeg satt opp et kostholdsprogram, på denne måten er du sikker på at du får i deg nok næring, og ikke for mye. I første omgang kommer kunnskap til kalorier godt med. www.mylog.no er en gratis side hvor du kan loggføre hva du spiser og se næringsinnholdet og kalorioversikt.

Takk. Det skal jeg gjøre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...