Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har i en stund slitt med ganske anspent leggmuskulatur på venstre ben. Jeg kjenner det spessielt godt når jeg løper, enten det er på mølle eller ute. Det føles litt som den er i konstant "krampe" tilstand, om det sier dere noe? (Ikke full krampe følelse, men samme type anspenthet) Det er først bare ubehagelig, men etterhvert glir det over til å bli mer smertefullt.

Har prøvd å rulle litt med en lacrosse-ish ball og tøyet leggene for å prøve å løsne litt opp både før og etter løping, men det ser ikke ut til å hjelpe stort.

Jeg har sko fra løplabbet som er tilpasset, så skoene tror jeg ikke burde være noe problem.

Noen som har opplevd noe lignende, eller vet om dette som kan komme med noe tips?

Det plager meg ikke i hverdagslivet, kun når det er løping.

post-9700-1444100260947_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33665-anspent-leggmuskulatur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du, jeg har det samme- i begge leggene. Det kommer når jeg går i oppoverbakker og på tredemøllen. Jeg tror at hos meg er det en kombinasjon av trange bukser og større muskler i leggene, de blir kvalt! Det var litt pussig at du kun kjenner det i venstre bein, da.

Jeg har antakeligvis det samme som deg i begge leggene. Det kjennes ut som de skal sprenge etterhvert for det blir så mye press. Dette skjer like gjerne når jeg går som når jeg løper :/

Prøvde å høre med legen en gang tidligere da jeg ikke kunne gå ti meter uten å få skikkelig vondt, men legen var bare interessert i å gi meg noe betennelsesdempende så det gadd jeg ikke.

Tror det er litt som nevnt over her at det rett og slett blir for trang i leggen, men gudene vet hva man skal gjøre med det :/

Jeg har antakeligvis det samme som deg i begge leggene. Det kjennes ut som de skal sprenge etterhvert for det blir så mye press. Dette skjer like gjerne når jeg går som når jeg løper :/

Prøvde å høre med legen en gang tidligere da jeg ikke kunne gå ti meter uten å få skikkelig vondt, men legen var bare interessert i å gi meg noe betennelsesdempende så det gadd jeg ikke.

Tror det er litt som nevnt over her at det rett og slett blir for trang i leggen, men gudene vet hva man skal gjøre med det :/

Jeg har det bedre når jeg går med bukser som har mer vidde i leggene, du kan jo prøve det du også :) Skal ikke mye til, bare 1-2 centimeter så ikke leggene blir sprengt.

Annonse

SixpackJegeren det er ikke snakk om stramme bukser. Det er snakk om selve leggmuskulaturen når jeg løper, enten det er i shorts eller thights.

big-p Tusen takk! testa øvelsen i går, det gjorde ihvertfall utrolig vondt. Skal prøve å gjøre det daglig før trening i noen uker og se om det fungere.

Tonje_86 Ja, tok det opp med coach. Han snakket også noe om for trang leggmuskulatur elns, og at det måtte operasjon til for å løsne opp, men han ville ikke anta noe fordi han ikke visste noe særlig mer enn meg. Så jeg prøver å løsne opp med den videoen som ble linket til og ser om det hjelper. Noe du også kan prøve?

Leggene kan ofte kompensere for ujevn hofteekstensjon. Sørg for at hofta er i korrekt posisjon når du løper, og at du har kontakt med setet. Sørg for god bekkenrotasjon ved fraspark.

En annen sak er at du skal ha god kontakt med hele foten når du løper. Ikke bare på utsiden eller innsiden av fotbladet.

Leggene kan ofte kompensere for ujevn hofteekstensjon. Sørg for at hofta er i korrekt posisjon når du løper, og at du har kontakt med setet. Sørg for god bekkenrotasjon ved fraspark.

En annen sak er at du skal ha god kontakt med hele foten når du løper. Ikke bare på utsiden eller innsiden av fotbladet.

1. Hvordan merker man om hofta er i korrekt posisjon?

2. Jeg er ganske sikker på at jeg har komtakt med hele fotbladet når jeg løper.

SixpackJegeren det er ikke snakk om stramme bukser. Det er snakk om selve leggmuskulaturen når jeg løper, enten det er i shorts eller thights.

big-p Tusen takk! testa øvelsen i går, det gjorde ihvertfall utrolig vondt. Skal prøve å gjøre det daglig før trening i noen uker og se om det fungere.

Tonje_86 Ja, tok det opp med coach. Han snakket også noe om for trang leggmuskulatur elns, og at det måtte operasjon til for å løsne opp, men han ville ikke anta noe fordi han ikke visste noe særlig mer enn meg. Så jeg prøver å løsne opp med den videoen som ble linket til og ser om det hjelper. Noe du også kan prøve?

Herlig, gjør det vondt så er det behov for litt massasje der, som oftest.

Du kan også prøve å lete etter ømme punkter rundt denne muskelen i området inntil beinet (tibia). Bruk tommelen eller noen annen hard gjenstand (fjernkontroll, skrutrekker etc.) :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...