Gå til innhold

Tilbakemeld på IIFYM-oppsett:)


Anbefalte innlegg

Hei hei, lurte på om noen kloke hoder her inne hadde noen meninger angående oppsett på ett IIFYM-opplegg jeg skal prøve meg litt på nå frem mot sommeren:)

Er mann på 30 år, ca 107-108 kg og rundt 183cm høy. Blir trening ca 3-4 ganger i uke alt ettersom:)

Har har brukt denne kalkulatoren http://iifym.com/iifym-calculator/ bare for å sjekke sånn ca hvordan man kommer ut og får da disse resultatene etter å ha lagt inn ca de verdiene jeg mener er ok for meg.

CARBS PROTEIN FAT FIBER CALORIES

GRAMS per day 165.5 203.6 84.8 48 - 60 2240

Lurer litt på denne makrofordelingen, hva er egentlig mest gunstig?? Er det noe lavt på fett og høyt på karb muligens?? Hadde vært supert hvis noen med tanker og erfaringer hadde slengt inn noen ord:)??

FrkHoel f.eks??

På forhånd takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok det, men du kan godt bytte rundt på karbs og proteiner, dvs ca 160 gram proteiner og 200 gram karbs og ende på samme kalorimengde, men den store forskjellen vil du ikke oppleve. Mange vil imidlertid kunne oppleve å bevare litt mer trøkk på treningen når du ikke trenger kutte like mye i karbohydratene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:) Er klar over det med den totale kcal-mengden osv, det jeg lurte mest på er om det er noen spesiell grunn til at den legger seg under det anbefalte med 1gram fett/pr kg kroppsvekt som man pleier å høre når man snakker om vektnedgang...:)??

Er det for å bevare bedre trykk på trening muligens..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:) Er klar over det med den totale kcal-mengden osv, det jeg lurte mest på er om det er noen spesiell grunn til at den legger seg under det anbefalte med 1gram fett/pr kg kroppsvekt som man pleier å høre når man snakker om vektnedgang...:)??

Er det for å bevare bedre trykk på trening muligens..??

Er jo ikke akkurat mange grammene det er snakk om. Prøv deg litt fram hva du fungerer best på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg spør i feil tråd her, men til dere som går på IIFYM; hvor nøyaktige er dere på makroene? Er dere på grammet når det gjelder de ulike makroene, eller går det bra med en feilmargin på ca 10 gram?

Jeg går ikke på IIFYM, men husk at den oppgitte næringsinnholdet på matvarer ofte kan varierer med 10% eller mer, så helt korrekt får du aldri logget inntaket ditt uansett. 10 gram fra eller til gjør lite utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser etter IIFYM og tenker litt sånn som Oddis sier over her at så lenge ting er innafor 90% så er jeg fornøyd. Men etter flere dager på rad hvor jeg har ligget litt under på fett så har jeg passet på å få nok fett dagene etterpå slik at jeg ikke konstant ligger i underskudd på det. En dag er man litt over, en annen dag under. Totalen blir sånn ca passe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...