Gå til innhold

Liker-knappen


Gjest aaa

Anbefalte innlegg

Er det mulig å endre navn på liker-knappen til "Takk"? Slik den brukes i dag blir det ofte at man får et "liker" på grunn av at noen likte bildet du la ut eller deg som person, men en "Takk"-knapp vil være mye klarere hva den skal brukes til. Man kan jo gjerne ha begge deler.

Når en ny person kommer inn og ser at en person har 14.528 liker, så tror jo vedkommende at dette er en person som kan tingene sine - i realiteten kan det være en som har lagt ut mange puppebilder eller bare er populær som en person. Den sier i dag ingen ting om vedkommende vet hva han eller hun snakker om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, godt poeng! Synes det hadde vært en kjempelur ide med begge to! :) Hva med å foreslå det her: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/tips-og-triks-for-å-bidra-positivt-i-forumet.3189/ ? :)

Tja...jeg synes det er å bidra positivt ved å trykke liker på en del av tingene folk skriver og rett og slett være oppmuntrende. Men jeg synes det burde gjøres klart forskjellen på popularitet og kunnskap. Om Lyle McDonald hadde vært her inne hadde det sett ut som han kunne mindre enn Camilla - for hun har flere pene bilder ute (nei, jeg sier ikke at Camilla ikke kan noe, men jeg sier at hun scorer mer på bildene enn Lyle gjør (ja, jeg sier at Lyle ikke er noe spesielt pen ( Ja, Lyle hadde fått en del liker på grunn av bra fysikk (ja, jeg vet, men det blir like vel skjevt (vet DU hvor mange paranteser jeg må avslutte med nå??? ))))))))*n

;)

Men poenget...er at det er viktig både for seg selv, men når funksjonaliteten er på plass vil det være viktig å bruke begge to, og bruke dem riktig, for å både kunne vise støtte og si takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du ikke folk vil si Takk for puppebilder Lars?

Løsningen er nok å få inn en bedre måte å vise hvem som har ekstra kunnskap på venstresiden. Satte på visning av antall innlegg også, selv om det ble litt rotete.

Kanskje dere skal gi ut "badges"? Det kunne jo også vært en "tittel" fra deres side som viste hvem man kunne høre på og hvem som bare pjattet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å endre navn på liker-knappen til "Takk"? Slik den brukes i dag blir det ofte at man får et "liker" på grunn av at noen likte bildet du la ut eller deg som person, men en "Takk"-knapp vil være mye klarere hva den skal brukes til. Man kan jo gjerne ha begge deler.

Når en ny person kommer inn og ser at en person har 14.528 liker, så tror jo vedkommende at dette er en person som kan tingene sine - i realiteten kan det være en som har lagt ut mange puppebilder eller bare er populær som en person. Den sier i dag ingen ting om vedkommende vet hva han eller hun snakker om...

Så du vil at FB skal sortere "de kunnskapsrike" og "de useriøse" for deg? :p Jeg som trodde noe av moroa var å finne ut dette selv..

Det er jo ikke slik at vi går med ordet som beskriver ferdighetene og personligheten vår best skrevet i pannen i det dagligdagse livet heller.

Det å finne gode artikler og interessante diskusjonstråder er da ikke vanskelig, selv når man ikke helt vet hvem her inne som virkelig kan tingene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å finne gode artikler og interessante diskusjonstråder er da ikke vanskelig, selv når man ikke helt vet hvem her inne som virkelig kan tingene sine.

Jeg trenger ikke noen til å sortere gjennom noe som helst for meg - men det kan hende det kommer inn folk som er helt ferske og som ikke har funnet ut gledene med google enda. Men som du kanskje så etterpå gikk jeg over til "badges" i stedet.

Et veldig godt eksempel er benkpress. Her har du tre typer folk: De som ikke kan noe, de som kan det som styrkeløft, og de som kan det som bodybuilding. I tillegg har du de som er flinke med anatomi, skader o.l. Om du ikke vet hvor forskjellen på styrkeløft og bodybuilding er i den øvelsen, så kan du gjøre mye galt og stange i mange vegger. Spør du Bole-Olav, som var svær på 80-tallet kan det til og med hende du skader deg. Det samme gjelder en del andre øvelser også, og det hadde nok vært fint om de som var flinke hadde blitt synligere i diskusjonen om hvorfor det gjorde så vondt i kneet under en øvelse.

Så...Ja, jeg synes det er veldig viktig å få frem hvem som er kunnskapsrike. Jeg kan ikke se en eneste grunn til at disse ikke skal merkes for å gjøre opplevelsen enda bedre for "de nye".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke noen til å sortere gjennom noe som helst for meg - men det kan hende det kommer inn folk som er helt ferske og som ikke har funnet ut gledene med google enda. Men som du kanskje så etterpå gikk jeg over til "badges" i stedet.

Et veldig godt eksempel er benkpress. Her har du tre typer folk: De som ikke kan noe, de som kan det som styrkeløft, og de som kan det som bodybuilding. I tillegg har du de som er flinke med anatomi, skader o.l. Om du ikke vet hvor forskjellen på styrkeløft og bodybuilding er i den øvelsen, så kan du gjøre mye galt og stange i mange vegger. Spør du Bole-Olav, som var svær på 80-tallet kan det til og med hende du skader deg. Det samme gjelder en del andre øvelser også, og det hadde nok vært fint om de som var flinke hadde blitt synligere i diskusjonen om hvorfor det gjorde så vondt i kneet under en øvelse.

Så...Ja, jeg synes det er veldig viktig å få frem hvem som er kunnskapsrike. Jeg kan ikke se en eneste grunn til at disse ikke skal merkes for å gjøre opplevelsen enda bedre for "de nye".

Haha, ok, da skjønner jeg litt bedre hvor du vil hen :) Beklager for at jeg ikke leste grundig nok til å få med idé nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har tenkt det samme i det siste, folk legger inn fine bilder av lettkledd kropp eller imponerende framgangsbilder og får 20 "liker" på noen timer. En "takk"-knapp ville sagt mer om kunnskapsnivået til personen, men det blir kanskje litt dumt at takk-knappen må starte fra 0 mens antall liker gjerne står på 1000 allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt det samme i det siste, folk legger inn fine bilder av lettkledd kropp eller imponerende framgangsbilder og får 20 "liker" på noen timer. En "takk"-knapp ville sagt mer om kunnskapsnivået til personen, men det blir kanskje litt dumt at takk-knappen må starte fra 0 mens antall liker gjerne står på 1000 allerede?

Nettop. Det kunne vært løst med en form for "bages" ala det moderatorene får (som av en eller annen snodig grunn ser ut til å være fritt frem for å endre teksten på, hvilket jeg synes er direkte idiotisk). Ikke bare får man takk, men man har fått en offisiell utnevnelse av fitnessbloggen til å kunne uttale seg om et tema. Det er klart det er dumt at takk-knappen vil starte på 0, og det er klart at takk-knappen kan misbrukes, men denne kombinasjonen vil vise at ikke bare kan personen mye om temaet, men vedkommende hjelper faktisk til.

For å være ærlig syns jeg det er mange kunnskapsrike mennesker her inne som rett og slett ikke gidder å bruke tid på å hjelpe nykommerne, og det er leit. Om man hadde fått en tittel eller en badge eller whatnot så hadde det kanskje vært litt motiverende på folk. Jeg har selv fått kjeft fra en som jeg ikke har sett mange konstruktive innlegg fra, men som visstnok kan en del og faktisk er med i "gjengen som startet" det hele. Det, koblet sammen med at enkelte skal trekke frem 20 år gamle antakelser som er motbevist i huet og ræva gjør at jeg rett og slett ikke gidder så mye lenger. Jeg blir ikke hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badges er der for å vise hvem som er moderator. Ikke noe annet.

Og liker fungerer som det gjør på facebook, at man liker en post betyr rett og slett at man liker den. Det er ikke ment som et kvalitetsstempel, men heller en måte å oppmuntre brukere når de faktisk har brukt tid på å poste noe skikkelig og vise at noen andre setter pris på det. Det tror jeg ikke ville forandret seg om den het takk. Hvis dere syntes det er så forferdelig at noen har for mange liker under bildet sitt får vi heller gå tilbake til å vise kun antall innlegg der.

Vi tester nå ut signaturer som på sikt vil bli gitt til alle som viser en positiv holdning over tid og har noe relevant erfaring å vise til, uavhengig av om det er fordi de har vunnet i bodybuilding eller jobber som PT.

Å dele forumet i to ved å gi en mengde folk egen badge mener jeg vil føre til at mange av de uten ser på det som bortkastet å poste. Når vi har flere tusen aktive brukere kan vi heller gi det til en liten gruppe som virkelig skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja...jeg synes det er å bidra positivt ved å trykke liker på en del av tingene folk skriver og rett og slett være oppmuntrende. Men jeg synes det burde gjøres klart forskjellen på popularitet og kunnskap. Om Lyle McDonald hadde vært her inne hadde det sett ut som han kunne mindre enn Camilla - for hun har flere pene bilder ute (nei, jeg sier ikke at Camilla ikke kan noe, men jeg sier at hun scorer mer på bildene enn Lyle gjør (ja, jeg sier at Lyle ikke er noe spesielt pen ( Ja, Lyle hadde fått en del liker på grunn av bra fysikk (ja, jeg vet, men det blir like vel skjevt (vet DU hvor mange paranteser jeg må avslutte med nå??? ))))))))*n

;)

Men poenget...er at det er viktig både for seg selv, men når funksjonaliteten er på plass vil det være viktig å bruke begge to, og bruke dem riktig, for å både kunne vise støtte og si takk :)

HEI! :p

hva med å heller ha muligheten til å rankere den enkelte brukeren etter kunnskapsnivå?

Altså, ikke på en skala fra 1-10, men f.eks. sette en knapp inne på profilen til den enkelte som man kan trykke på dersom man syns denne sitter inne med god kunnskap?

Går jo også ann å ha en knapp for hver kategori, slik at man kan se hvaa den enkelte kan noe om.

Eks:

Camillalor, blablabla

Kunnskap:

Kosthold (trykk her)

Treningsprogrammer (trykk her)

treningspsykologi (trykk her)

osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badges er der for å vise hvem som er moderator. Ikke noe annet.

Personlig mener jeg faktisk det bør gjelde ribbons også! Jeg syntes det virker litt useriøst med alle tullekallenavnene...Dvs, webredaktør, redaktør og evt. skribent er greit, da de har et forhold til fitnessbloggen. Alle andre mener jeg ikke trenger et ribbon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mener jeg faktisk det bør gjelde ribbons også! Jeg syntes det virker litt useriøst med alle tullekallenavnene...Dvs, webredaktør, redaktør og evt. skribent er greit, da de har et forhold til fitnessbloggen. Alle andre mener jeg ikke trenger et ribbon!

Nå har alle moderatorer "moderator" der. Det er vanlig å se hvem som er mods på forum. Jeg forstår ikke helt hvordan vi skal vise kompetanse med ribbons uten at den andre halvdelen føler seg ekskludert. Den er også for kort til å skrive "Konkurrerende utøver" og lingende. Derfor prøver vi nå ut signaturer til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har alle moderatorer "moderator" der. Det er vanlig å se hvem som er mods på forum. Jeg forstår ikke helt hvordan vi skal vise kompetanse med ribbons uten at den andre halvdelen føler seg ekskludert. Den er også for kort til å skrive "Konkurrerende utøver" og lingende. Derfor prøver vi nå ut signaturer til det.

Så nettopp signaturene på noen av dere, likte det veldig godt.

god idé :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har alle moderatorer "moderator" der. Det er vanlig å se hvem som er mods på forum. Jeg forstår ikke helt hvordan vi skal vise kompetanse med ribbons uten at den andre halvdelen føler seg ekskludert. Den er også for kort til å skrive "Konkurrerende utøver" og lingende. Derfor prøver vi nå ut signaturer til det.

Vet ikke om vi misforstod hverandre litt. Jeg snakket om "alle" de andre, som Fatty, Muscle Seeker, Chickenwing, osv. Moderatorer skal selvfølgelig ha ribbon! Det gir dem litt status, noe jeg mener de bør ha. For det første regner jeg med at det er ulønnet arbeid de driver med, og da gir man dem noe (status) tilbake. I tillegg så gjør ribbonenen det slik at de er lettere å se og dermed lettere å finne. De andre tullenavnene, syntes jeg, blir litt forvirrende og er med på å gjøre fitnessbloggen mindre seriøs. Jeg er veldig for humor og en viss takhøyde, men når en av de flinkeste skribentene kaller seg chickenwing, da syntes jeg det blir litt "teit"...

Håper ikke du tar det som noen kritikk rettet mot deg Espen, for det er det virkelig ikke. Du er kjempeflink, og alt jeg sier er ment konstruktivt. Og selv om jeg mener en ting, så er det ikke sikkert det er riktig eller at flere er enige med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om vi misforstod hverandre litt. Jeg snakket om "alle" de andre, som Fatty, Muscle Seeker, Chickenwing, osv. Moderatorer skal selvfølgelig ha ribbon!

Det var de jeg også siktet til. Når de kan sette hva de vil og ender med å sette "rare ting" blir funksjonen deres uklar, og nye vil kanskje ikke forstå at de faktisk gjør en jobb...Da blir det bare elitisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var de jeg også siktet til. Når de kan sette hva de vil og ender med å sette "rare ting" blir funksjonen deres uklar, og nye vil kanskje ikke forstå at de faktisk gjør en jobb...Da blir det bare elitisme.

Hadde egentlig tenkt å ha en gullkrone over bilder mitt, men var redd dere ville se vi drev med elitisme ;) Uansett har nå alle mods "Moderator" på det feltet nå, og jeg er enig i at det ser mer riktig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...