Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg spiser ikke kjøtt (unntak av sjømat) men ville gjerne begynne å bruke kosttilskudd.

Har funnet en fra proteinfabrikken, men lurte på om noen kunne si om det inneholder gelatin, fett osv fra dyr?

Her er linken til produktet: http://www.proteinfabrikken.no/hovedsiden/Proteinpulver/100pcnt-Whey-Protein/100-pcnt-Whey-Protein-4000g-Sjokolade-Proteinfabrikken21360-p0000013828#.VRr1bFOsVk4

Her er ingrediensene:

Myseproteinkonsentrat, kakao med lavt fettinnhold, Optipep™ hydrolysert myseprotein (med oligo- og polypeptider), fortykningsmiddel (guar gum), aroma, søtstoff (acesulfam, sucralose), emulgator (soya lecitin). Inneholder søtstoff.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33314-er-whey-protein-generelt-vegetarisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vegetar: ja, Vegan: nei.

Whey protein kommer fra melk, så er du vegetarianer så er whey ok. Er du veganer er det ikke ok :)

Forresten: så er du pescetarianer om du spiser sjømat, men ikke kjøtt ;)

Er muslim så spiser som regel kjøtt så lenge det er halal slakta. Men takk! :)

Annonse

Jeg er ingen ekspert på islam, men siden man ikke tar livet av kua for å få tak i melken, så burde myseprotein være helt innafor hos deg mtp religiøse retningslinjer?

Det er jeg faktisk veldig usikker på.. har søkt litt rundt, men det er delte meninger om dette. Som sagt er jeg usikker, men vil nok tro det er tillatt. Tror ikke det hadde stoppet meg fra å kjøpe det, når meningene er så uklare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...