Gå til innhold

Hvordan imponere i selskap?


Friskus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker å lage min egen hjemmelagde lasagne. Den er ganske sunn, men faller i smak også hos dem som lever på kebab. Høy-protein, medium fett og karbo. Kan serveres med hjemmelagde hvitløksbrød. Ikke akkurat Tapas, men...til og med folk som absolutt ikke like lasagne spør om å få mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kyllingfilet, fylt med kremost urter, surret i spekeskinke og stekt i ovn. Som tilbehør kan du for eksempel servere ovnsbakte poteter eller kokt ris, og grønnsaker (som paprika, squash, sopp etc)?

Eller laks, eller okse- og svinefilet... Det er MAAAANGE muligheter! ;)

Til dessert kan du lage pannacotta, gele, sjokolademousse/pudding, fruktsalat, hjemmelaget is.... Det er uendelige muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av desserter så har jeg ihvertfall et par alternativ:

- Epledessert: kutt epler i småbiter, strø på kanel, hakkede mandler og honning. stek dette på en panne, og server med is/ kesam.

- Bær i form: ta en pakke vaniljekrem i en ildfast form, legg masse bær oppå dette og deretter en blanding av 150g med havregryn, smør, mandelmel og sukrin på toppen. stek i ovnen på 170 grader .. i en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av desserter så har jeg ihvertfall et par alternativ:

- Epledessert: kutt epler i småbiter, strø på kanel, hakkede mandler og honning. stek dette på en panne, og server med is/ kesam.

- Bær i form: ta en pakke vaniljekrem i en ildfast form, legg masse bær oppå dette og deretter en blanding av 150g med havregryn, smør, mandelmel og sukrin på toppen. stek i ovnen på 170 grader .. i en god stund.

Hørtes syykt godt ut med bær i form! Kunne blitt en sunn " lørdagskos", om man tok en light vaniljekrem og skippa smøret:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, helt enig med det! har tenkt litt på hvordan den kan gjøres enda sunnere! tror smøret kan byttes ut med kesam ihvertfall, men vaniljekremen er jeg usikker på. finnes vaniljekrem i lettprodukt egentlig ? :)

http://www.matvareguiden.no/Heistad-Vaniljesaus

Bortsett fra at Eldorado har tatt over er det samma sak :)

Mindre væske + krem(finnes lettere piskekremvarianter)/kesam = vaniljekrem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du imponere eller vil du ha det enkelt men med stil? :p

Lag en tre- retters

Forrett

Honningmelon og parmaskinke

Gravlaks med dillpoteter og sennepssaus

Fiskesuppe med reker

Salat med kylling og brie

Grønnsaksfylte pannekaker

Hovedrett

Biff med grønnsaksrisotto

Biff med brie og grønnsaker

Kyllingfilet med melon og mango

Kyllingfiet med spekeskinnke

Helstekt entrecot

Hjortestek

Lammelår

Langstekt svinestek

Dessert

Fruktspyd

Fruktsalat med honning

Pæreglede

Bakte epler

Pannacotta med yoghurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått en del henvendelser allerede, men jeg synes thai mat er kanskje best. Fort, enkelt, sunt, og de fleste har ikke peiling på hvordan man lager det så de blir helt :eek: når det smaker sånn som det gjør på restaurantene (el bedre hvis du virkelig er flink). Til dessert så er "bærgele" ganske digg da. Hvis du bytter ut sjampis med boblevann med smak og bruker funlight saft eller evnt. noe juice hvis du ikke er redd for carbs. Video for dette (begynn på 2:25 hvis du vil hoppe til dessereten jeg refererer til):

http://www.youtube.com/watch?v=iM7bG5xDvRI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med kyllingfilet, fylt med kremost urter, surret i spekeskinke og stekt i ovn. Som tilbehør kan du for eksempel servere ovnsbakte poteter eller kokt ris, og grønnsaker (som paprika, squash, sopp etc)?

Eller laks, eller okse- og svinefilet... Det er MAAAANGE muligheter! ;)

Til dessert kan du lage pannacotta, gele, sjokolademousse/pudding, fruktsalat, hjemmelaget is.... Det er uendelige muligheter.

Om jeg skulle lagd den kyllingen med kremost urter inni, hvordan saus ville du anbefalt? :) Vet at noen MÅ ha saus. Trenger jo ikke spise den sjæl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage en saus av resten av kremostboksen, blandet med litt matfløte, en god dæsj provencekrydder og bittelitt soyasaus. Det blir knallgodt :thumbsup:

Hørtes farlig godt ut!

Tror valget mitt faller på dette + enten varme bær eller bærgele og vaniljeis/kesam/saus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...