Gå til innhold

Dusj, såpe, eksem etc.


Aldara

Anbefalte innlegg

Det kan omformuleres, ja. Eg siktet (uten at eg opplyste om det" til kjemikalier som er kjent for og ha negativ virkning over lengre tid eventuelt ved stort forbruk.

Liker banan bildet, det setter ting i perspektiv. Eg er alikevell av den tro at en naturlig ubehandlet banan vil være mer "skreddesydd"/ naturlig ernæring enn noe som er bearbedd.

Anbefaler de som er interessert i mat og konsekvensene med bearbeiding å se "GMO OMG" kan streames.

Nå er vi helt på siden av diskusjonen her, men på hvilket grunnlag tror du dette? Det er ingenting som tilsier at det forskjell i ernæring mellom konvensjonelt dyrket banan og GMO-banan, så fremt GMO-bananen ikke er modifisert til å ha økt innhold av f.eks. vitamin A. Det vil være positivt, for mangel på vitamin A er en utfordring i U-land. En helt "naturlig" banan ser for øvrig sånn ut:

image.php?&aid=1205&wild-banana.jpg

Filmen "GMO OMG" har fått en god del kritikk, som mye annet anti-GMO. Det er vel verdt å lese kritikken før man godtar alt man blir servert i slike filmer. Scientific American: Film Review: GMO OMG SRSLY? An #EpicFail in Exercising Our Right to Know.

Jeg anbefaler å lese greiene til Mark Lynas om GMO som f.eks.Time to call out the anti-GMO conspiracy theory. Han er forfatteren av den prisvinnende boken Six Degrees om klimaendringer. Han var en tidligere anti-GMO-aktivist, helt til han innså at han egentlig ikke visste hva han snakket om og da han først satte seg inn i emnet så fant han at anti-GMO i stor grad er anti-vitenskapelig. Litt på samme måte som klimaskeptikere også er anti-vitenskaplige for i det hele tatt å kunne være klimaskeptikere.

Og husk at det er forskjell på Monsanto og GMO. Man kan gjerne være kritisk til hvordan selskaper som Monsanto driver forretninger og likevel være generelt positiv til GMO. De to er ikke det samme.

Vi kan alltids opprette en GMO-tråd for å fortsette diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med HenrikWL ... eller egentlig synes jeg han er litt bløt for alle de tøffe gutta bruker bensin:happy: . Diesel kan jo brukes i nøden men lukter litt. Kaustisk soda som min far bruker vann og dann er glimrende til å fjerne maling og hud.(y)

Ser det er kommet mange gode produkt tips. Selv om Tronaldo har 110% rett i vinklingen sin så er jeg skeptisk til det meste av produkter som kommer fra større profesjonelle aktører. (Har dere forresten lest kjemiske samensetningen av vann... omg at folk drikker det stoffet der altså:huh: )

For min del (Hvor hudens tilstand nok er selvpåført :whistle:) så har asan og kalde dusjer hjulpet ganske mye. I tillegg så dusjes det ikke på treningsfrie dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker såpe fra Lush (naturlig, ikke dyretestet) og har ikke hatt problemer med huden mens jeg har brukt det. Går jeg tom og bruker Palmolive eller noe dritt blir jeg rød og tørr med en gang. Bodylotion: bytter på å bruke kokosolje og Charity Pot fra Lush :) Og selvsagt underlivssåpe er obligatorisk :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv får jeg alltid diggen hud av å traktere animalsk fett, og da særlig svinefett - leftovers, feks fra confitering, kraftkoking eller ribbeproduksjon

Huh... det hadde jo vært diig å tatt med restene fra søndags ribba inn i dusjen.o_O:ROFLMAO: Eller smørt seg inn med litt svinefett før sengetid:cool:

Men ja, jeg har merket meg det samme... kjøkken arbeid med feite retter han en impact på huden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Huh... det hadde jo vært diig å tatt med restene fra søndags ribba inn i dusjen.o_O:ROFLMAO: Eller smørt seg inn med litt svinefett før sengetid:cool:

Men ja, jeg har merket meg det samme... kjøkken arbeid med feite retter han en impact på huden. :)

Det var umiddelbart det jeg kobla når jeg leste at Aurelius tar med seg grisekadaver-rester inn i dusjen og lager "pigman skin suit"

bare ha sangen gående og se litt på videoen og lek med den tanken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...