Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en senebetennelse i venstre håndledd, og må bruke en slik støtteskinne-sak en periode. Jeg klarer dog ikke å IKKE trene noe styrke denne perioden, og lurer på om noe kan hjelpe meg med øvelser hvor jeg kan ha håndleddet mest mulig i ro?

Selv kommer jeg på (foruten jogging selvfølgelig):

-mage/core-trening

-hip thrust

-bulgarske utfall med lette manualer i hendene

-frontbøy med hender i kryss foran brystet

-rygghev

Jeg har store problemer med å finne øvelser for overkroppen, men håper noen har bedre fantasi enn meg! I hvertfall så det tilsammen blir mulig å gjøre ei fullkroppsøkt!

Markløft er min store kjærleik, men jeg innser at jeg kanskje må spare håndleddet for den greps-belastningen det gir...

Takk på forhånd til deg som orker å hjelpe meg!

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Annonse

High step ups, monsterwalks, liggende benpress er gode for underkroppen. Og så vil jeg slå et slag for tunge band hip thrust pyramider, og faktisk musling. Men, jeg er veldig inspirert av bret Contreras og ben/rumpetrening for tiden.

High step ups, monsterwalks, liggende benpress er gode for underkroppen. Og så vil jeg slå et slag for tunge band hip thrust pyramider, og faktisk musling. Men, jeg er veldig inspirert av bret Contreras og ben/rumpetrening for tiden.

Hjertelig tusen takk for god inspo! Jeg har ikke prøvd alle disse faktisk, men satser på at youtube lærer meg opp!

Jeg hadde også en treningsperiode med støttebandasje - tenkte at jeg ville la håndleddet hvile så mye som mulig (det er 100% bra igjen). Downside var at jeg nesten ikke fikk trent overkropp. På den positive siden har jeg aldri hatt så bra ben og rumpe som da! Den massen jeg bygget på underkroppen har jeg mer eller mindre bevart, så alt i alt fungerte det godt.

Jeg hadde også en treningsperiode med støttebandasje - tenkte at jeg ville la håndleddet hvile så mye som mulig (det er 100% bra igjen). Downside var at jeg nesten ikke fikk trent overkropp. På den positive siden har jeg aldri hatt så bra ben og rumpe som da! Den massen jeg bygget på underkroppen har jeg mer eller mindre bevart, så alt i alt fungerte det godt.

så motiverende å høre! :-)

Jeg skadet håndleddet under supinert bicepscurl for en stund siden.

Min taktikk var å bruke bruke stram wristwraps på den vonde hånda og ligge unna all arbeid som involverte å supinere grepet.. Nøytralt grep i alle øvelser og wristwraps så ble det bedre av seg selv, OG jeg fikk trent overkroppen normalt. Bruker fortsatt wristwraps på den dårlige hånda for å forebygge. :)

Jeg skadet håndleddet under supinert bicepscurl for en stund siden.

Min taktikk var å bruke bruke stram wristwraps på den vonde hånda og ligge unna all arbeid som involverte å supinere grepet.. Nøytralt grep i alle øvelser og wristwraps så ble det bedre av seg selv, OG jeg fikk trent overkroppen normalt. Bruker fortsatt wristwraps på den dårlige hånda for å forebygge. :)

Godt tips, takk for det!

Jeg skal til fysio i morgen, så jeg håper på å få litt hjelp der også:)

Det er jo helt forferdelig å ikke trene overkropp, jeg både ser og kjenner styrken og musklene "svinne hen"... :/

Godt tips, takk for det!

Jeg skal til fysio i morgen, så jeg håper på å få litt hjelp der også:)

Det er jo helt forferdelig å ikke trene overkropp, jeg både ser og kjenner styrken og musklene "svinne hen"... :/

Ja det er kjipt, men trøst deg med at musklene ikke forsvinner så raskt som man tror. Man bare blir litt "flatere" fordi man ikke for pumpet seg opp på en stund :)

Lykke til hos fysio, og ha håndleddsbind i baktankene. De avlaster godt og da kan det hende du klarer å gjøre mye uten å få vondt/ubehag

Annonse

Ja det er kjipt, men trøst deg med at musklene ikke forsvinner så raskt som man tror. Man bare blir litt "flatere" fordi man ikke for pumpet seg opp på en stund :)

Lykke til hos fysio, og ha håndleddsbind i baktankene. De avlaster godt og da kan det hende du klarer å gjøre mye uten å få vondt/ubehag

Takk for oppmuntring :)

Nye håndleddswraps er kjøpt inn og jeg HÅPER betennelsen gir seg snart!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...