Gå til innhold

Mitt kaloriinntak, for lavt ?


Petters

Anbefalte innlegg

Hei.

24 år gammel.

94kg nå.

181cm høy.

Jobber mandag-fredag, ikke så alt for aktiv i jobben, men sitter ikke i ro hele tiden.

Fritiden er jeg ikke så aktiv .

Gikk i fjor ned en del på lavkarbo, gikk over på kaloritelling og begynte å trene 5 dager i uken i 6mnd

Gikk greit i begynnelsen men så hadde ingen fremgang, magen vil ikke vekk! Så tok meg en pause fra sommer til nyåret nå. Har ikke begynt å trene igjen enda.

Nå "teller" jeg kalorier, men er ikke sikker på om det av og til kan bli for lite.

Frokost :

God Morgen zero yoghurt 192kcal

eller

140 kcal knekkebrød + 25kcal kalkunpålegg. = Tot 165kcal

Mellommåltid :

Eple

Lunsj :

140 kcal knekkebrød + 25kcal kalkunpålegg. = Tot 165kcal

Middag :

100-150 g kyllingfillet / karbonadedeig . ca 150kcal

1 paprika / 1 løk stekt i panne

1 stk grov tortilla 175kcal

ca 350kcal

Kvelds

Somregel er middag litt sen på dagen så ikke alltid det blir noe, ellers blir det samme som lunsj.

Så ligger vell på en 800-900kcal + grønnsakene jeg har til middagen. På Lørdagen spiser jeg litt mer.

Har nå holdt på 1 måned og har gått ned 5 kg, ser det egentlig ikke igjen.

Det er magen jeg vil ha vekk, var helt nede i 83kg i slutten på lavkarbo før jeg ikke gikk mer ned der og den ville f.... ikke vekk. Noen tips på diett og evnt treningsøvelser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magen har en tendens til å være det siste som forsvinner på menn. Jeg er selv genetisk velsignet med lovehandles :) Det beste du kan gjøre i tillegg til å gå ned i vekt er å trene deg til bredere rygg og større bein, så vil magen til gjengjeld oppfattes mindre også.

Ellers er det riktig som det står over her, du burde definitivt spise mer. 5 kg på en måned er ganske mye, og det øker sjansen for at det forsvinner muskler også mens du holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther

^ rask kommentar fra meg, men om man lager et innlegg på et forum der man pent spør om hjelp fordi man ikke vet om man gjør det riktig eller ei, synes jeg ikke at det er et veldig høflig svar.

Tilbake til trådstarter: Som nevnt ovenfor, spiser du veldig lite. Du kan fint øke til 2000-2500kcal på treningsdager, og 1500-2000 på fridager, som Sondre sier. Man kan dessverre ikke punktslankes for å fjerne magefettet - men om du trener styrke og får med alle muskelgrupper, kan det fint strammes opp! Jeg vil anbefale baseøvelser (bøy/mark/ro-øvelser ol) som tar hele kroppen, fordi du da vil få med en del kjernemusklatur.

Jeg ser også at det er lite fett i kostholdet ditt - har du mulighet til å legge til nøtter/nøttesmør/fet fisk/avocado/kokosolje i måltidene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale noe som har funket bra for meg når det kommer til magefettet og midjen;

- Spis deg mett på kjøtt og grønnsaker til alle måltider (lunsj, middag). Til frokost er jeg ikke så glad i kjøtt eller grønt, så jeg spiser heller en skyr med 5-6 nøtter i og en banan. Samme til mellommåltid. Hvis du liker cottage cheese, så spis gjerne det til mellommåltid også. Her kan du bare bruke fantastien og spre over med nøtter, bær, fun light saft og for smak..

- Dropp alt som heter karbohydrater i form av ris, pasta, knekkebrød, brød, tortilla osv. (hvertfall for en lang periode)

- Tren HARD styrke.

- Tren også en del kondisjon (spesielt intervaller), hvertfall til du har fått bort det overflødige fettet.

Gi det tid - for det funker. Jeg blir heller aldri lenger så sulten mellom måltider hvor det går så langt at jeg hiver i meg dritt eller i det hele tatt får lyst på drittmat. Føler meg mett hele dagen og tror nok det skylder mengden av grønnsaker og proteiner jeg spiser.

Tips til hva du bør spise da:

- Skyr

- Saltfrie nøtter

- Cottage Cheese

- Mixet salat (pleier å gjøre det spennende jeg med forskjellige farger, litt apetina fetaost på toppen, røkt laks, annen fisk osv)

- Masse kjøtt, kylling, fisk

- Smoothies

- Frukt

- Tips til å gjøre grønnsakene til mer spennende og gode; Jeg blander 1-2 ss gresk youghurt med sweet chilli saus, salt og pepper og heller det over de ferdigstekte grønnsakene mens de enda er i den varme panna og steker dette sammen. Kjempe godt!!! :) For jeg syns ofte grønnsaker uten noe smak , smaker d.... :p

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ rask kommentar fra meg, men om man lager et innlegg på et forum der man pent spør om hjelp fordi man ikke vet om man gjør det riktig eller ei, synes jeg ikke at det er et veldig høflig svar.

Tilbake til trådstarter: Som nevnt ovenfor, spiser du veldig lite. Du kan fint øke til 2000-2500kcal på treningsdager, og 1500-2000 på fridager, som Sondre sier. Man kan dessverre ikke punktslankes for å fjerne magefettet - men om du trener styrke og får med alle muskelgrupper, kan det fint strammes opp! Jeg vil anbefale baseøvelser (bøy/mark/ro-øvelser ol) som tar hele kroppen, fordi du da vil få med en del kjernemusklatur.

Jeg ser også at det er lite fett i kostholdet ditt - har du mulighet til å legge til nøtter/nøttesmør/fet fisk/avocado/kokosolje i måltidene dine?

Sensitiv du da. Var da ikke noe frekt. påpekte at det var alt for lite mat. Ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Sensitiv du da. Var da ikke noe frekt. påpekte at det var alt for lite mat. Ikke noe mer.

Er ikke sensitiv, jeg sa bare at jeg synes at det var en litt uhøflig måte å si det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips :) Skal prøve å få litt mer fett i maten, å gå over til kjøtt og salat til lunsj istedenfor knekkebrød. :)

Orker ikke å ende opp slik som etter lavkarboen med fyrstikke armer, var ikke lett å starte med treninga da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...