Gå til innhold

PSMF diett-oppskrifter


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp bestemt meg for å starte opp med PSMF dietten igjen. Jeg har en superviktig audition for en toppidrettskole så vil

1.gå ned i vekt, rundt 25-30 kilo nedgang for oppnå stabil BMI(overvektig)

2. bygge muskler

3. komme i gang med bikini fitness

Men problemet sist gang at jeg ble så fort lei, det gikk i det samme hele tiden og trenger nye og spennende oppskrifter å utforske. Alt fra frokost til mellommåltid til litt `ekstra`

og har dere også noen tidligere erfaringer med denne dietten i lengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei.begynte på PSMF idag. Skal gå ned ca 15kg og tenkte å kjøre psmf 2 uker minst.

Hvordan gikk deg for deg? Kom du opp med noen gode måltider? Jeg har kjøpt inn torsk,scampi,karbonadedeig,laks,ytrefilet av svin og kyllingfilet,magert kjøttpålegg,egg og tunfisk som proteinkilder.

Har også kjøpt inn ting som cottage cheese,stevia,kesam,pepsi max,fun light og farris.

Grønnsakene er: agurk,tomat,paprika,sopp,asparges,squash,brokkoli,blomkål,sitrongress,vårløk,purreløk,sjalottløk,gul løk,rødløk,ruccola,spinat,isbergersalat, samt bringebær og blåbær.

Har et enormt utvalg av krydder,og kommer til å bruke litt salsa,hermetiske hakkede tomater,sambal oelek,mangocurry etc som smaksforsterker der det passer.

Håper du kan svare meg på hvordan det gikk,eventuelt om du ga opp og vil starte på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hei. Jeg har nettopp bestemt meg for å starte opp med PSMF dietten igjen. Jeg har en superviktig audition for en toppidrettskole så vil

1.gå ned i vekt, rundt 25-30 kilo nedgang for oppnå stabil BMI(overvektig)

2. bygge muskler

3. komme i gang med bikini fitness

Men problemet sist gang at jeg ble så fort lei, det gikk i det samme hele tiden og trenger nye og spennende oppskrifter å utforske. Alt fra frokost til mellommåltid til litt `ekstra`

og har dere også noen tidligere erfaringer med denne dietten i lengden?

Hvordan har det gått? Har du fått dreisen på PSMF? Er på min 20ende dag på psmf nå, refeed i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! hvordan har det gått?

Det har gått overraskende greit, synes dagen etter refeed kan være litt tung (hode pine, slapp, osv) ellers fungerer jeg meget godt. Vekta har ikke rikket seg forrige uke, men ser at fettprosenten har avtatt (så får håpe at det er fett som blir erstattet med muskler...hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått overraskende greit, synes dagen etter refeed kan være litt tung (hode pine, slapp, osv) ellers fungerer jeg meget godt. Vekta har ikke rikket seg forrige uke, men ser at fettprosenten har avtatt (så får håpe at det er fett som blir erstattet med muskler...hehe).

Så bra. Jeg starter i dag:) Min erfaring er at det kan gå litt tregt på PMS(som jeg kaller den), men den fungerer ekstremt bra. Man må bare greie å holde ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra. Jeg starter i dag:) Min erfaring er at det kan gå litt tregt på PMS(som jeg kaller den), men den fungerer ekstremt bra. Man må bare greie å holde ut;)

Spm hvis du har litt erfaring med dette; hvorfor får jeg skikkelig "hang over" følelse dagen etter refeed, formen er jo helt fin de andre dagene. Er det noe jeg kan gjøre som minsker på symptomene??? (er jo helt ubrukelig dagen etter refeed).

P.s jeg rører ikke godteri/snaks/sukkerholdig brus mat selv ikke på refeed. Spiser brød, knekkebrd med mager prim, grønnsaker, frukt, yoghurt/biola, havregryn og rosiner og drikker MASSE vann/væske....

For å si det sånn så er ikke disse karbohydratene så gode at dagen derpå er verdt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm hvis du har litt erfaring med dette; hvorfor får jeg skikkelig "hang over" følelse dagen etter refeed, formen er jo helt fin de andre dagene. Er det noe jeg kan gjøre som minsker på symptomene??? (er jo helt ubrukelig dagen etter refeed).

P.s jeg rører ikke godteri/snaks/sukkerholdig brus mat selv ikke på refeed. Spiser brød, knekkebrd med mager prim, grønnsaker, frukt, yoghurt/biola, havregryn og rosiner og drikker MASSE vann/væske....

For å si det sånn så er ikke disse karbohydratene så gode at dagen derpå er verdt det...

Hangover dagen etter refeed er helt vanlig:) Hørt om mange flere som får det. Når du nesten ikke spiser karbo i flere dager og plutselig spiser masse, får kroppen litt sjokk:p Jeg aner ikke hva du kan gjøre for å unngå dette. Spørs om du bare må bite det i deg;)

Vektnedgangen min i starten av PMS pleier ikke å være så stor, men den kommer på dag 6-7;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager opp store posjoner mat på en gang; eks tar jeg en 1 kg kyllingfilet, skjærer dem i terninger og krydrer godt--> ildfast form på 200 grader i 20 min, samme med seifilet. Samme gjør jeg med grønnsaker; brokkoli, blomkål, løk, (masse)sopp, paprika (gul, grønn og rød for å få masse fager:p) inn i ovnen i 30 min. veier opp porsjoner tilsvarende det jeg har på matplanen...matpakker for et par dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hangover dagen etter refeed er helt vanlig:) Hørt om mange flere som får det. Når du nesten ikke spiser karbo i flere dager og plutselig spiser masse, får kroppen litt sjokk:p Jeg aner ikke hva du kan gjøre for å unngå dette. Spørs om du bare må bite det i deg;)

Vektnedgangen min i starten av PMS pleier ikke å være så stor, men den kommer på dag 6-7;)

Fristende å kutte ut refeed når jeg får sånne reaksjoner...men sikkert ikke lurt med tanke på leptin nivået...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hej.

Jag tänkte prova på PMFS. Kan man äta lax eller är den för fet? jag undrar också om man måste tänka på något när det gäller kryddor? är det enbart cottage chesse man kan använda av meieriprodukter?

Jag är tacksam för tips om vad man kan äta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...