Gå til innhold

Nerveskader i høyr arm


Rs007

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal tilbake til treningsformen:D , men jeg har nerveskader i høyre armen fra fødesel samt tidligere brukket albuen i høyre arm:( . Høyre armen min er veldig liten i muskelmasse vs. venstre arm:( . Mitt mål er å øke muskelmassen i høyre armen, så jeg trenger hjelp og gode ideer til trening etc.

Litt om problemet mitt:

Fødselsskaden i høyre armen er fra skulderen helt ned til bicepsen, jeg fikk beskjed fra legen at det er nerveskader. Dette har resultert i at jeg fra barndommen primært har brukt venstre armen til det meste, noe som igjen har resultert i lite muskelmasse i høre arm samt funksjonalitet.

Min høyre armen har svært lite muskler vs. venstre. Jeg kan enkelt kjøre flere sett med 16-20 kg med venstre armen, men med høyre armen kan jeg så vidt kjøre noen sett med 1-2 kg. Dette skaper mye ubehag og stor frustrasjon for meg når jeg er på treningssenteret da jeg føler mange rart blikk når jeg sliter med å kjøre sett med 1-2kg.

Så tidligere når jeg var veldig aktiv på treningssenteret unngikk jeg å trene høyre armen og kjørte primært venstre samt bryst og andre øvelser.

Har dere noen tips/ide hvordan jeg kan raskt øke muskelmassen i høyrearmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har en plexusskade etter fødselen er det dessverre umulig å å bli dritsterk, men det er alltid mulig å bli litt større og sterkere. Siden nerveforsyningen til muskulaturen er dårlig kunne det vært spennende å forsøke okklusjonstrening for å gjøre utmattelsen større med den begrensede innerveringen du har.

Uansett, de rare blikka er det bare å drite i, du er gammel nok til at du skjønner det er bedre å gjøre jobben enn å ikke bli sett rart på og fortsatt være svak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt brudd og skeivstilling i albuen, dette skjedde i mai 2014. Nå har jeg nettopp startet igjen, og det jeg gjør er å samkjøre slik at den uskadde armen/overkroppsiden følger den skadde siden. God tid må påberegnes tenker jeg.

Merker at venstresiden blir fortere sliten enn høyre, men følger det svakeste ledd. Kjører nå 8-12 rep.

Fit and heart before strong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...