Gå til innhold

Kosthold - vektnedgang


Cathrinesa

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å vite hva jeg skal spise, hvor mye og hvor mange kcal jeg skal ligge på. Ifølge Myfitnesspal skal jeg ligge på litt over 1400 kcal for dagen.

Jeg prøver å få i meg proteiner og fett tidlig på dagen og karbohydrater sent på dagen. Jeg blir ikke mett av to brødskiver til frokost, egg derimot holder meg mett lenge. Det skal også nevnes at jeg reagerer på gluten, jeg har ikke cøliaki, men får vondt i magen og blir veldig opplåst.

Jeg syns det er så vanskelig å sette opp et kosthold, fordi jeg kommer meg ikke opp i antall kcal. Det skal sies at jeg er vandt til å spise usunn mat, med mye kcal og dermed færre måltider.

Noen som kan hjelpe og sette opp forslag til måltider i løpet av en dag? Vekten viser 82 kg og jeg er 166cm høy, altså overvektig. Hadde blitt veldig takknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du. Jeg er ikke god på dette, men 1400 kcal er IKKE bra. Dessuten en god oppskrift på å feile i lengden. Cravings og slapphet i bestefall. Hva trener du og hvor mye/ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 kcal er svaret jeg får når jeg regner det ut ved en annen formel, det er også samme som jeg har fått på grete roede kurs. Så jeg vet ikke..

Jeg må ærlig si jeg blir mett, så lenge jeg får i meg mye proteinrik mat har jeg funnet ut, da er det ingen problem å bare spise 1400/1500 kcal for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt:

1,8g protein pr kg kroppsvekt: 147g

Karb og fett (derav totalt energiinntak) avhenger helt av (veldig) mange faktorer som hormonbalanse, døgnrytme, metabolsk funksjon/tilpasning, aktivitetsnivå, hva/hvor ofte du trener etc..

Du sier du sliter med å få i deg kalorier og spiser proteinrik mat, da blir jeg interessert - hva spiser du ila en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...