Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat begynt å trene styrke! Trener ganske hardt hver økt, og trener 4 5 ganger i uka. Nå har jeg trent i 3 uker og når jeg gikk på vekta i dag har jeg gått opp 3 kg!!! Spiste sunt en periode før jeg begynte å trene å gikk ned 2 kg og veide da 62,5 og i dag når jeg veide meg veide jeg 65,2. Jeg spiser ganske bra føler jeg. Selv om jeg kan Skeie ut litt noen ganger. Men ikk mer enn vanlig.

Det jeg spiser er:

Frokost: havregrøt ca: 1,5 dl havregryn blanda med vann

Etter trening: 1 banan og whey proteinpulver med vann

Lunch: 4 knekkebrød med makrell i tomat/ 2 rugbrød med makrell i tomat eller annet magert pålegg.

Middag: 150 G kylling/biff/fisk, 50 G fullkornsris og brokkoli og litt sursøtsaus.

Kvelds: skyr yogurt med musli.

( i går spiste jeg ikk kveldsmat men skeia ut med 4 sjokolade firkanter og kanskje 10 pepperkaker) men er ikke noe jeg pleier.

Men spørsmålet mitt er hvorfor har jeg gått opp i vekt? Drikker aldri brus saft og lignende. Nå føler jeg meg bare feit. Er det noe jeg gjør feil? Har lest at msn kan gå opp i vekt av å trene, men klarer ikke tro at jeg kan gå opp 3 kg på 3 uker. Føler jeg mister motivasjonen litt:(

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31883-opp-i-vekt-av-styrketrening-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er viktig å være klar over at vekta påvirkes av veldig mange forskjellige ting.

Hva man spiser, hvor mye man spiser, om man trener, hvor aktiv man er i hverdagen, om man sover nok, om man sover godt, hvor stresset man er, om man er syk, hvor man er i menstruasjonssyklusen (for damene) hormoner, alle disse tingene kan bidra til at vekta beveger på seg, og ikke alle disse tingene er lett å ha styring på.

Jeg ville anbefalt deg å heller bruke målebånd eller prestasjon på trening som indikator på om det går dit du vil:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...