Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er vel en nybegynner, har trent styrke i 5 måneder nå, og er på utkikk etter et par gode øvelser til leggene. Jeg har ikke apparater på styrkerommet jeg bruker, kun frivekter og manualer.

Jeg trener fra før Knebøy, markløft og utfall. Er det en eller to gode øvelser jeg kan supplere med, slik at jeg også har litt fokus på leggene? Om det finnes tråder eller gode artikler til slikt, kan dere bare poste det under :)

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31874-gode-legg%C3%B8velser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker for svar!

Skal kjøre slik Tåhev på mandag, da er det beindag igjen :)

Der jeg trener er ikke et senter, men et rom på jobb hvor det er manualer fra 2 kg til godt over 30, en benkpress, et knebøystativ og et multitreningsapparat. Alt er gammelt og jeg foretrekker å bruke kun vekter :)

Annonse

Du kan fint bare ta tåhev med hantler i hendene. Bare legg tåballene på balansepunktet.

Ellers kan jeg anbefale å være feit i ett par år. Bare vei 100+kg og vær noenlunde aktiv. Når du slanker det av deg kommer du til å ha killer-calfs <3 (og om du er heldig så får litt ass også).

152_2.jpg

Om senteret ditt har en maskin noe alá den der er du redda. Jeg er stort sett ikke fan av maskiner, men det er vanskelig å få kjørt leggene skikkelig hardt uten en sånn, så den savner jeg faktisk virkelig.

savner en sånn maskin på gymmet sjæl, damn så digg å isolere legga, man kan pådra seg litt av en burn med den maskin der:)

men tåhev med hantler er kurant løsning, bare husk å stå på noe slik att du får strekt ut nedover dvs kanskje legge 2x2 20kg plater oppå hverandre og stå på disse slik att du får litt høyde:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...