Gå til innhold

Spørsmål angående knebøy?


Sola73

Anbefalte innlegg

Er det om å gjøre å komme seg så langt ned som mulig?

Veldig usikker på når jeg skal ha på mer vekt her, tar 50 i dag, men klarer 60. Dog da ikke helt ned.

Tenker at det er viktigere å få kommet seg lengst mulig ned jeg da men..

Ser noen bruker benk under, bør man ikke gå lengre ned enn det eller hva er egentlig greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Slik jeg har forstått det (og det jeg bruker boksbøy til), så skal boksen sikre at du holder spennet i bunnposisjon, pluss at du får ikke brukt "bounce" til å hjelpe deg opp, slik at øvelsen blir tyngre. Du skal altså ikke sette deg ned på boksen, men holde den posisjon du får når rumpe treffer boksen. Det er i hvert fall slik jeg bruker boksbøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at flere bruker boks/benk under da?

Noen av de som bruker boks/benk gjør det fordi de ikke klarer å gjøre knebøy uten. Man kan bruke en boks for å lære hvor dypt man skal gå, men da bør boksen fjernes temmelig raskt slik at man ikke blir avhengig av den. Litt som å lære å sykle med støttehjul og aldri ta av støttehjula ;)

Når det er sagt så er boksbøy en legitim øvelse, men IMHO er den først og fremst for viderekomne som har bygget god grunnstyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at flere bruker boks/benk under da?

Husk, om du skal ned på box, at leggbeina er tilnærmet vertikale hele tiden. Ikke lett, men et must for å klare denne skikkelig. Det krever at du involverer bakside lår og rumpe mye. Ellers lurer jeg på om du har vurdert smith stanga? Om du lurer på om det er en "ekte" øvelse, kan du sjekke ut youtube og Jay Cutler...Det er en grei måte å komme seg heeelt ned på, og opp også, i og med at du slipper stabiliseringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...