Gå til innhold

Om hypertrofi er målet, kan bøy brukes i smith maskin?


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg er litt uenig. Tror knebøy stimulerer totalt sett til mer vekst. I større grad hos de som er rene enn de som bruker AAS. Kan ikke se for meg at du får den samme hormonelle påvirkningen.

Bortkasta tid å gjøre det i smith i mine øyne, når man kunne gjort en normal knebøy. Men klart man kan få gains i smith, hvor mye er avhengig av hvor flink man er i utførelsen og utenom trening. Bare mine 5 cent, hater egentlig maskinen og hvor mye tid folk bruker i den! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart Smith kan brukes for hypertrofi, men jeg vil påstå at enten vanlig bøy eller beinpress eller en kombinasjon av disse vil være bedre (både fra et totalperspektiv) og fra et biomekanisk utgangspunkt.

Vil ikke anbefale for mye Smith over knebøy for nybegynnere uten solid styrkegrunnlag inne, men blir man apotekerswole kan man jo forsåvidt trene det meste og få fremgang.

Men hvis man ikke kan bøye vanlig og gymmet ikke har beinpress... Sure?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda gymet vårt har beinpress. Noe jeg har stusset over, er en av uttalelsene til instruktørene våre. Han setter nybegynnere til å bøye i smith, fordi de ikke har UTVIKLET STYRKEN til å bøye vanlig..? Ehh...bare en av de mange noe rare uttalelsene hans. Han er forøvrig ikke utdannet i noe som helst, men ble dratt inn av eieren, fordi han har trent på egenhånd før...for 20 år siden, da pyramide og giant sets var det store nye. Og fordi han har brunt belte i tae kwon do. Men jeg er jo bare PT, what do I know...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda gymet vårt har beinpress. Noe jeg har stusset over, er en av uttalelsene til instruktørene våre. Han setter nybegynnere til å bøye i smith, fordi de ikke har UTVIKLET STYRKEN til å bøye vanlig..? Ehh...bare en av de mange noe rare uttalelsene hans. Han er forøvrig ikke utdannet i noe som helst, men ble dratt inn av eieren, fordi han har trent på egenhånd før...for 20 år siden, da pyramide og giant sets var det store nye. Og fordi han har brunt belte i tae kwon do. Men jeg er jo bare PT, what do I know...

Det hørtes noe sært ut ja, man skulle nesten tro beinpress burde være bedre egnet i den sammenheng. Men jeg er hverken PT eller kvalifisert til å trene andre, hverken trente eller utrente, så jeg er nok ikke noen god kilde her(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...var spørsmålet jeg fikk av en relativt ny kunde på senteret. Jeg svarte javisst! Noen som er uenige...? Et par styrkeløftere snøftet nemlig av svaret mitt.

Når det gjelder relativt nye innen miljøet, kan egentlig på et treningssenter gi hypertrofi. Det som gjorde at styrkeløfterne snøftet, var nok fordi jeg ikke sa "joda, men jeg skal vise dere hva som EGENTLIG er kneøby, ikke sånn husmor fisling"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...