Gå til innhold

Et spørsmål ang biorytme og treningstudspunkt


Isa24

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg forstår i grunn en del av denne rytmen, men det er noe jeg ikke helt har klart å finne svar på, og håper noen kan hjelpe meg med det. Jeg ønsker å prøve dette mest fordi jeg har noe problemer med å sovne og vet at mer karbohydrater sent vil gi litt mer av den søvnige følelesen for å si det slik, men;

Jeg har alltid trent styrke på morgenen, da det er da jeg likevel føler jeg har mest energi og fordi da er det bare til å dra rett på skolen etterpå. Nå har jeg derimot av og til beveget meg bort på treningssenteret på ettermiddagen/kvelden også, da jeg har funnet noen kjekke xyclingtimer jeg trives med.

Er det mulig å få fullt utbytte av denne metoden å spise på selv om jeg trener styrke om morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør ingenting når på dagen du trener ;)! Noen liker å ha karbohydrater innabords eller hvertfall noen måltider før trening, mens andre liker å trene på tom mage.

Det som er viktig er at på slutten av dagen er økta unnagjort og maten inntatt :)! Når det ble trent eller spist spiller ingen rolle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører samme opplegg (av og på, er ikke helt nazi lenger. Men som oftest passer biorytmedietten meg best.) Jeg har alltid trent mest på morgenen, før jobb. Tar en liten shake + en frukt før trening, hvis jeg føler behov. Spiser så en del karbs i måltidet rett etter trening, deretter lite karbs de to neste måltidene, og mer karbs igjen til kvelden. Flere her som gjør det slik, vet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg skal begynne på biorytmen nå, og er egentlig veldig spent.

Jeg kjører 0 karbs på starten av dagen, jeg er unasett mer glad i protein og fett da. Omelett :D

begynner å spise karbs på middagen og øker fram til dagens siste måltider, Hvor de 2 siste inneholder 150 g karbs hver, et helt måltid på 300 g karbs tror jeg ikke er menneskelig mulig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...