Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å planlegger dagsmeny og har lest i artikkelen om PSMF på bloggen at anbefalt inntak av grønnsaker er mellom 500-800 gram fordelt ut på måltidene - men når jeg putter inn grønnsakene på diett.no er jeg under 400 g og nesten maxet ut på 20 g karbohydrater pr dag (inkl mager CC som er litt over 4 for halvt beger f.eks)

Hvordan fungerer dette i forhold til at jeg ikke skal ha mer karbs, men fremdeles mangler grønt i forhold til anbefalingen? Blir det galt og hvis så, hva gjør jeg så det blir riktig? ;)

(Har forresten lagt inn brokkoli, blomkål, sjampinjong, paprika)

Fortsetter under...

'Alle' sier max 20 g karbo, så da har det blitt utgangspunktet. Men syns det var litt lite grønt - også i forhold til oppskriftene jeg ser her inne i oppskriftstråden til PSMF og måltidene jeg fordeler det på.

Ok å gå over i karbohydrater så lenge det er grønnsakene? Eneste som står i karbodiagrammet er grønnsaker og CC.

Jepp, har lest masse om det og har venninne som har dette og er veldig flink på det :)

Jeg har masse å ta av, så bruker dette som kickstart :)

sto det ikke noe sånt som max 5g/100g en plass.

PS: Håper du har lest hele artikkelen VELDIG grundig:)

prøvde psmf i ca 12 timer(inkl nattesøvn) leste artikkelen omtrent slik:

blablablabla...endelig, der står matvarer og dosering.

:D

Mest brokkoli, så sopp, blomkål og paprika som nevnt. Er litt kjent å spise bare kjøtt :-p

Jeg ser at paprika drar opp mye selv i små mengder, så kanskje droppe den til fordel for mer av noe annet?

Tar gjerne imot anbefalinger, da jeg ikke vil gjøre feil.

Et helt beger (420g) mager CC er jo noe over 8 karb, så om jeg spiser en del sånt for proteiner, så er det jo nesten halve dagskvota av karbo. Men har bare lagt inn halvt beger for måltidsplanen for å finne rett balanse for alt.

Jeg har ikke startet ennå, skal jeg komme godt igang må det planlegges! :)

Ser det er en del forskjell på tabellen i innlegget her og hva som kommer ut når jeg plotter inn i diagrammet, trykte inn 300 gram brokkoli nå og fikk da samme som istad på halvparten av mengden.

Ikke rart det surres. (Brokkoli som eksempel nå, for jeg syns det er greit å se for seg måltidene og fordele utover)

5-10 gram karbohydrater fra grønnsaker til hvert måltid går helt fint. Men ville ikke brukt mager kesam og cc over kjøtt/fisk/fugl. Proteiner som du må tygge ligger litt bedre i magen enn melkeprodukter.

Ville også fokusert på grønne grønnsaker, og ikke glem 1 ss omega-3 om dagen :)

Annonse

5-10 gram karbohydrater fra grønnsaker til hvert måltid går helt fint. Men ville ikke brukt mager kesam og cc over kjøtt/fisk/fugl. Proteiner som du må tygge ligger litt bedre i magen enn melkeprodukter.

Ville også fokusert på grønne grønnsaker, og ikke glem 1 ss omega-3 om dagen :)

Tusen takk for fint svar!

CC blir sånn utenom-mat, ikke så mye på kjøtt osv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...