Gå til innhold

Unødvendige tilskudd?


kjenrik

Anbefalte innlegg

Har hatt styrketrening og alt som følger med dette som interesse i en del år nå, men blir til stadig noe usikker på en del kosttilskudd. Som kjent så vil en produsent av tilskudd få deg til å tro at du trenger det meste av de de lager, men gjør du egentlig det?

Det som fikk meg til å skrive dette i utgangspunktet, var etter og ha lest om Glutamine Explode fra Olimp. Produktet virker svært interessant ut i fra beskrivelsen om hva det inneholder og hvordan det fungerer. Jeg har også fundert en del over aminosyren glutamin.

For ikke å drøye dette for langt...jeg bruker et proteinpulver som inneholder glutamin og rikelig med alle aminosyrene som trengs etter trening og 1-2 ganger utenom trening. Ellers drikker jeg ren aminosyre enten før trening eller under trening. Er det da nødvendig med et produkt som Glutamine Explode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter min mening så er glutamin bortkastede penger med mindre du har et kosthold (er veganer/vegetarianer etc med veldig lavt inntak av alle former for melkeprodukter) som er så lavt på glutamin at du vil ha en fordel av å bruke tilskudd.

Bruker du proteinpulver så trenger du i hvert fall ikke noe annet glutamintilskudd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Jeg skjønner det og du skjønner det. Hva kan det da komme av at tilsynelatende oppadgående profilerte byggere i Norge, og seriøse nettbutikker som drives av svært flinke folk, skriver og anbefaler at du tar tilskudd av glutamin ved siden av proteinshaken? Trenger du mer Glutamin jo større du er?

Det samme gjelder vel ZMA også. Dette produktet er bare tull i mine øyne. Tar du kosttilskudd av vitaminer/mineraler i form av 1 pille eller 2 om dagen får du det du trenger av zink og magnesium, for ikke å snakke om via kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Jeg skjønner det og du skjønner det. Hva kan det da komme av at tilsynelatende oppadgående profilerte byggere i Norge, og seriøse nettbutikker som drives av svært flinke folk, skriver og anbefaler at du tar tilskudd av glutamin ved siden av proteinshaken? Trenger du mer Glutamin jo større du er?

Det samme gjelder vel ZMA også. Dette produktet er bare tull i mine øyne. Tar du kosttilskudd av vitaminer/mineraler i form av 1 pille eller 2 om dagen får du det du trenger av zink og magnesium, for ikke å snakke om via kosten.

Fordi de "oppegående" profilerte byggerne i norge og egentlig overalt gjerne er sponset og har en avtale som sier at de må skryte produktet opp i skyene. De færreste byggerne bruker faktsik alt de reklamrerer for selv. Det handler kun om å tjene penger for dem.

Altså, en fettforbrenner f.eks som blir reklamert for av bodybuildere som har vunnet mr.o osv som inneholder grønn te og koffein i lave doser.. sier seg selv hvor latterlig markedsføring det er. Men nybegynnere og ganske mange lar seg lure og lar seg imponere av den sjuke fysikken han har fått pga dette produktet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger, penger, penger. Kosttilskuddbransjen er kynisk som f**n og så lenge folk kjøper produktene så selger de produkter hvor de hevder at produktet er bra for det ene og det andre, selv om vitenskapen sier noe annet.

Er ikke noe ukjent fenomen at kroppsbyggere generelt tror og mener at slike tilskudd fungerer og praktiserer i stor grad broscience (ja nå tråkker jeg sikkert noen på tærne). Har fått bekreftet gang på gang at en stor andel av kroppsbyggere aldri kommer til å akseptere at det de mener om muskler, kosthold og bygging i de fleste tilfeller ikke gjelder for andre som ikke spiser "superhavregryn".

Edit: Og det som blir nevnt over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...